SKF vyvinula řešení, které provozovatelům závodů kontinuálního lití oceli nabízí následující výhody:
- zvýšení produktivity, řízení procesu a vyšší jakost výsledného produktu
- zvýšení spolehlivosti zařízení
- omezení neplánovaných odstávek
- snížení nároků a nákladů na údržbu
- snížení dopadu na životní prostředí
Válečkový komplet SKF ConRo Low pro horizontální sekci strojů pro kontinuální lití oceli nevyžaduje domazávání. SKF ConRo Low je utěsněná jednotka opatřená náplní maziva na celou dobu životnosti. Nevyžaduje tedy žádné domazávání v provozu. Tím se eliminuje hlavní příčina odstávek linek pro kontinuální lití: zablokování válců nánosy spečeného maziva, jež v horkém a vlhkém provozním prostředí vznikají.
Jednotka SKF ConRo Low byla speciálně navržena jako náhradní díl. Má proto shodné rozměry jako stávající válcové segmenty. To usnadňuje montáž a prakticky eliminuje nebezpečí, že by při instalaci mohlo dojít k chybám, jež by mohly negativně ovlivnit jakost výrobků a zkrátit životnost zařízení.
Koncept utěsněné jednotky SKF ConRo Low rovněž eliminuje problémy a náklady související s mazacími zařízeními a spouštěním mazacího cyklu několikrát za hodinu:
-úspora místa (žádná mazivová nádrž ani čerpadlo) a energie potřebné k čerpání vysoce viskózního maziva
- Do ložisek neproniká kontaminované nebo spečené mazivo a nemůže tedy váleček zablokovat.
- Odpadá nutnost separace maziva od vody a následné ekologické likvidace maziva. Některé závody dnes podle odhadů spotřebují 50 - 70 tun maziva ročně.
- Do recyklované vody neuniká mazivo, jež by mohlo zablokovat ostřikovací otvory a snížit tak účinnost chlazení. Jakékoliv snížení účinnosti chlazení se odráží ve snížené kvalitě výrobku.
Jednotky SKF ConRo Low obsahují unikátní systém naklápěcích ložisek, který se dokáže vypořádat s tepelnou roztažností válců, k nimž v závodech kontinuálního lití dochází. Řešení spočívá v kombinaci toroidního ložiska CARB® v axiálně volné pozici a soudečkového ložiska SKF v axiálně vodicí pozici. Vnitřní kroužek ložiska CARB se pohybuje nezávisle na vnějším kroužku, což umožňuje vyrovnání průhybu hřídele a plynulý pohyb v axiálním směru, aniž by vznikalo vnitřní axiální zatížení.
www.skf.cz