Společnost SKF svou sadu SKF Double Clutch Bearing Set a kuličkové ložisko ACBB s kosoúhlým stykem navrhla speciálně pro použití ve dvouspojkových převodovkách. Jedná se zdatné výrobky odolné vůči vysokým teplotám a zatížení. Zvyšují spolehlivost převodovky a i v kompaktním provedení přispívají k prodloužení její životnosti. K rychlé optimalizaci konstrukčních řešení na zakázku SKF využívá vlastní software a následné ověření provádí pomocí simulací a zkoušek v předpokládaných provozních podmínkách.
Dvouspojkové převodovky jsou ve srovnání se standardními převodovkami účinnější a snižují spotřebu paliva i emise CO2.
Ložisková sada SKF pro dvouspojkové převodovky (SKF Double Clutch Bearing Set)
Dvouložisková jednotka, vhodná pro spojky suché i v olejové lázni, slouží k odpojování motoru od převodovky při řazení. Díky použití kovových plechových výlisků na konstrukční prvky je velmi lehká a kompaktní.
Vnitřní geometrie ložisek byla optimalizována. S ohledem na velmi vysoká zatížení, jimž budou ložiska ve dvouspojkové převodovce vystavena, bylo hlavním cílem minimalizovat kontaktní tlak a zvýšit únosnost. V případě suchých spojek vyšla SKF při výběru materiálu klece, plastického maziva a těsnění z vyšších předpokládaných provozních teplot v převodovkách.
Konstrukce ložisek umožňuje naklápění a radiální vedení a poskytuje opěru pro možnosti ovládání mechanickou vidlicí nebo hydraulickým pístem.
Ložisko spojky SKF ACBB
Kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem zajišťuje vedení a polohování hnacího kotouče spojky při přenosu výkonu z motoru do převodovky. Provedení ložiska přitom vzhledem k dvouspojkové konstrukci převodovky počítá s vysokým axiálním zatížením. Utěsněné ložisko opatřené náplní plastického maziva na celou dobu trvanlivosti je odolné vůči ještě vyšším teplotám než ložisková sada, a to až do 240°C.