Brzdy řady H a OH se v průmyslovém použití osvědčily jak pro držení, zastavování, tak i kontinuální brzdění. Pro menší energie a menší brzdové momenty byla vyvinuta brzda typu C.
Při její výrobě využíváme technologie beztřískového obrábění. Minimální průměr/ tloušťka brzdového kotouče je 120/6-10 mm. Brzda s pneumotorem vyvine ku příkladu na kotouči průměru 300 mm brzdný moment v rozmezí od 22 (CP24) do 360 Nm (CP80). Ke třmenu jsou načepována dvojzvratná ramena. Jednou stranou ramen pohybuje motor; na protilehlé jsou otočně uchyceny brzdové destičky. Konstrukce zamezuje přenos tepla, vzniklého brzděním, na funkci motoru. Pružiny destiček přidržují destičky v zahloubení ramen a současně umožňují jejich snadnou demontáž. Motor je k rameni motoru zajištěn maticí (u CSM je brzda s motorem uložena na základové desce). Pružina zajišťuje v „odbrzděném“ stavu „vzduchovou mezeru“ mezi třecí plochou destiček a kotoučem. Standardní bezazbestový materiál destiček je použitelný až do 340 °C. Tuhá konstrukce dovoluje brzdný výkon až 12 kW.
K brzdovým třmenům se dodávají motory pro přímé brzdění: mechanické (CM), pneumatické (CP), hydraulické (CH) a elektromagnety. Pro brzdění nepřímé – pružinou - se dodávají motory odbrzďující: pneumaticky (CSP), hydraulicky (CSH) a elektromagneticky (CSM). Lze nabídnout snímač: brzda rozepnuta. Brzdy lze na kotouči výhodně párovat pro kompenzaci ohybového momentu (dle postavení ručiček mezi 9. a 15. „hodinou“).
Pro kontinuální brzdění nabízíme kontrolu, snímání a plynulé regulace brzdného momentu, brzdy dle požadavků zákazníka a kontrolu na brzdný moment a kinetickou energii.
www.pivkobrakes.com