02 Srpen 2007
zabraňují škodám způsobeným elektrokorozí
Dostatečné izolování ložiskových štítů lze většinou provést pouze s vynaložením značných nákladů. U již existujících konstrukcí je vylepšení izolace technicky obtížné. Mnohem jednodušší je použít elektricky izolovaná valivá ložiska. U elektricky izolovaných valivých ložisek zabraňuje průchodu proudu účinná elektrická izolace, integrovaná v ložisku. Tak je možné vyhnout se jinak nutným dodatečným nákladům na elektrickou izolaci ložisek. Pro uživatele to kromě odpadnutí běžných izolací znamená výrazné zvýšení provozní bezpečnosti.
Společnost NKE Austria nabízí elektricky izolující valivá ložiska ve standardních velikostech s vnějším průměrem 80 mm až 400 mm, na vyžádání také ve speciálních velikostech. Valivá ložiska jsou k dispozici v různých provedeních. Pro dosažení požadované elektrické pevnosti minimálně 1 000 V stejnosměrného nebo střídavého napětí jsou k dispozici ložiska s oxidovou keramickou izolací. Izolace je na vnější kroužek umístěna pomocí metody plazmového nástřiku (technika tenké vrstvy). S valivými tělesy z oxidové keramiky (nitrid křemíku) se vyrábějí spíše malé typy ložisek. Nosnosti, základní rozměry a tolerance elektricky izolovaných ložisek společnosti NKE jsou identické s normovanými hodnotami běžných ložisek. Tato skutečnost umožňuje bezproblémovou výměnu standardních ložisek za elektricky izolovaná valivá ložiska. Elektricky izolovaná valivá ložiska poskytují optimální ochranu proti poškození ložisek prostřednictvím napěťových přeskoků, a tím poskytují oproti běžným valivým ložiskům výrazně lepší provozní bezpečnost.
www.nke.at
Společnost NKE Austria GmbH, výrobce valivých ložisek se sídlem v rakouském Steyru, nabízí elektricky izolovaná valivá ložiska, která zabraňují škodám způsobeným elektrokorozí. U moderních elektrických strojů se zvýšenou hustotou výkonu a vysokými požadavky na životnost a provozní bezpečnost představují výpadky způsobené elektrokorozí velký problém. Za nepříznivých podmínek mohou být například valivá ložiska použitá v elektromotorech nebo měničích frekvence poškozena průchodem proudu. Průchod proudu může být způsoben poškozenou izolací ložiskových štítů, nedostatečným nebo chybným uzemněním stroje.
Vzhled a charakter škod způsobených proudem na valivých ložiskách závisejí na příslušných provozních podmínkách, například na skutečném proudu. Pro uživatele se škody způsobené proudem projevují symptomy, jako jsou zvýšená hlučnost chodu a vibrace až po předčasné poškození ložisek. Rozsah škod se přitom pohybuje od jednotlivých, pouhým okem viditelných roztavených důlků, až po četné ploché rýhy s částečně silným zabarvením postižených kluzných ploch.Dostatečné izolování ložiskových štítů lze většinou provést pouze s vynaložením značných nákladů. U již existujících konstrukcí je vylepšení izolace technicky obtížné. Mnohem jednodušší je použít elektricky izolovaná valivá ložiska. U elektricky izolovaných valivých ložisek zabraňuje průchodu proudu účinná elektrická izolace, integrovaná v ložisku. Tak je možné vyhnout se jinak nutným dodatečným nákladům na elektrickou izolaci ložisek. Pro uživatele to kromě odpadnutí běžných izolací znamená výrazné zvýšení provozní bezpečnosti.
Společnost NKE Austria nabízí elektricky izolující valivá ložiska ve standardních velikostech s vnějším průměrem 80 mm až 400 mm, na vyžádání také ve speciálních velikostech. Valivá ložiska jsou k dispozici v různých provedeních. Pro dosažení požadované elektrické pevnosti minimálně 1 000 V stejnosměrného nebo střídavého napětí jsou k dispozici ložiska s oxidovou keramickou izolací. Izolace je na vnější kroužek umístěna pomocí metody plazmového nástřiku (technika tenké vrstvy). S valivými tělesy z oxidové keramiky (nitrid křemíku) se vyrábějí spíše malé typy ložisek. Nosnosti, základní rozměry a tolerance elektricky izolovaných ložisek společnosti NKE jsou identické s normovanými hodnotami běžných ložisek. Tato skutečnost umožňuje bezproblémovou výměnu standardních ložisek za elektricky izolovaná valivá ložiska. Elektricky izolovaná valivá ložiska poskytují optimální ochranu proti poškození ložisek prostřednictvím napěťových přeskoků, a tím poskytují oproti běžným valivým ložiskům výrazně lepší provozní bezpečnost.
www.nke.at