Společnost Logica, přední poskytovatel IT služeb a konzultací, představila internetovou platformu pro spojení dopravních specialistů, návrhářů a dalších odborníků, kteří pracují na návrhu zeleného vozu budoucnosti c,mm,n. Účastníci se od 1. dubna zapojují do virtuálních diskuzí na platformě Online Collaboration Platform (OCP) vyvinuté společností Logica.
Tato platforma spojuje velké množství specialistů z různých disciplín ve strukturované diskuzi o produktech a službách souvisejících s vozem c,mm,n a pomáhá prezentovat jednotlivé nápady a náměty ve snadno pochopitelné podobě. To přispěje k obohacení a urychlení celého procesu navrhování.
Prototyp vozu c,mm,n byl prezentován na automobilovém veletrhu v Amsterdamu, který se konal od 1. dubna. Projekt byl iniciován holandskou ekologickou organizací Stichting Natuur en Milieu a sponzorován společnostmi Logica, Athlon Car Lease a Rabobank. Vývoje vozu se účastní technické univerzity Delft, Eindhoven a Twente a poradenská firma DHV.
Podstatou systému OCP je tzv. crowd sourcing: využití znalostí velkého množství nezávislých kreativních osobností. Tento přístup překonává bariéry tradičních inovačních mechanismů ve společnostech a institucích.
Logica nedávno dodala podobnou internetovou platformu holandské centrální vládě. Státní úředníci v pilotním projektu používají systém k rozebírání politických problémů. Dokazuje to, že OCP může být silný nástroj zvlášť pro místní vlády, které chtějí zapojit do diskuzí občany.
Gerben Mak, ředitel inovací ve společnosti Logica Netherlands, k projektu poznamenal: „Projekt c,mm,n ukazuje, že tzv. crowd sourcing je účinným nástrojem pro vytváření nových služeb a produktů. Když kreativní osobnosti nebrzdí tradiční zdi, hledají optimální řešení. Crowd sourcing je cenným rozšířením inovačních procesů.“
http://www.logica.com/innovation+homepage/400013072