Společnost Fischcon PV, nizozemský výrobce hydraulických jednotek a hasicích systémů používaných při hledání ložisek ropy a zemního plynu, zjistila, že jednotný a transparentní proces pro správu nákupu autorizovaných dílů urychluje plnění objednávek a poskytuje zákazníkům mnoho výhod.
Centralizovaný archiv dílů
Při objednávání velkých strojních dílů, jako jsou motory nebo čerpadla, je nutné počítat s dlouhou dobou realizace. Výroba nemůže začít, dokud nejsou k dispozici všechny nakupované díly. Každé významné zpoždění výroby znamená pro dodavatele platbu penále. Jádrem modernizovaného systému zásobování je centralizovaná databáze nakupovaných dílů, dva roky vytvářená strojními inženýry v jejich systému správy výrobních dat (PDM). Elektroinženýři firmy Fischcon ale pracují v systému EPLAN. Do systému EPLAN proto bylo naistalováno rozhraní, vytvářející obousměrnou vazbu mezi systémy EPLAN a PDM a zpřístupňující databázi i jim. Výsledkem je, že systém správy dílů je dostupný všem oddělením.
Vazby mezi systémy EPLAN, ERP a PDM šetří čas a minimalizují riziko chyb
Využití integrovaného systému pro objednání správného materiálu hned, jak jen je to možné, umožňuje rychlejší vyřizování objednávek a zmenšuje riziko chyb při konstrukci zařízení a zajišťování nakupovaných dílů. „Vazba mezi ERP, PDM a EPLAN zabraňuje chybám v komunikaci a odstraňuje papírovou výměnu dokumentů,“ říká vedoucí inženýr Pascal van der Jagt. „Můžeme se okamžitě přesvědčit, zda máme potřebné díly k dispozici. Objednat špatný díl je téměř nemožné.“ Databáze obsahuje přibližně 15 000 komponent. Zatímco dříve se pro každou objednávku generovaly samostatné kusovníky pro jednotlivé inženýrské disciplíny, nyní je kusovník jen jeden, obsahující vše od malého šroubku až po spalovací motor nebo elektromotor. Práce s jednotným kusovníkem usnadňuje pracovníkům zásobování odhalení všech potenciální zdrojů zpoždění dříve, než se z nich stane závažný problém.
Aktivní správa se vyplatí
„Databáze má aktivní správu, a vyplatí se to,“ říká van der Jagt. Je tím zajištěno, že všechna data nakupovaných dílů jsou přesná, aktuální a ve standardním formátu. Centralizace také umožňuje provázat správu dílů s řízením změn. „Když je požadována změna konstrukce, objednávky původních dílů jsou automaticky stornovány a jsou objednány odpovídající nové díly,“ říká van der Jagt. „Úspora času je v tomto ohledu obrovská.“
Zefektivnění návrhu P&ID v systému EPLAN PPE
Už před rokem začala společnost využívat systém EPLAN PPE ke standardizaci a urychlení návrhu technologických schémat P&ID. To vede k rychlejšímu schválení konstrukce zákazníkem a dřívějšímu objednání komponent. „Významně se tím zkracuje doba realizace zakázky,“ říká van der Jagt. „Jakmile je schéma P&ID schváleno zákazníkem, je už jen malý krok k vytvoření úplného soupisu zařízení, přístrojového vybavení a spojovacích potrubí. Klíčové komponenty tak mohou být objednány dříve.“ Standardizace správy komponent je situace „win-win“ V současné době může firma Fischcon zakázky ocenit rychleji než dříve a poskytnout zákazníkům kompletní dokumentaci v konzistentním formátu, ať jsou to schémata P&ID, kusovník, soupisy zařízení, přístrojového vybavení a spojovacího potrubí nebo úplná dokumentace, která se předává s dokončenou zakázkou. Mezi výhodami centralizované správy komponent je na předním místě finanční úspora. U jednoho z větších systémů se tak podařilo zkrátit dobu realizace zakázek o 500 hodin na každé jednotce, což představuje zkrácení o 20 % a finanční úsporu 150 000 eur ročně.