Moderní plynový kotel musí vyhovět celé řadě požadavků zejména na kompaktní rozměry, nízkou hmotnost a nízké emise. Optimálně by měl také obsahovat všechny hlavní bezpečnostní komponenty nutné k provozu otopné soustavy. Vzhledem ke stále rostoucím cenám zemního plynu je nutné zdůraznit úspornost, resp. účinnost kotle. Účinnost plynového kotle se obvykle vztahuje k výhřevnosti (H l l ), a protože ta nezahrnuje kondenzační teplo vodních par obsažené ve spalinách, může teoretická účinnost nabývat oněch na první pohled nelogických 111%. Skutečná účinnost (resp. často udávaný normovaný stupeň využití) plynových kondenzačních kotlů je vzhledem ke ztrátám o něco nižší, obvykle se pohybuje mezi 103 - 108%. U klasických „průtokových“ kotlů jsou hodnoty zřetelně nižší, cca 89 – 93%. Ve skutečnosti úspory
energie dosahují až 20%, takže návratnost vyšší počáteční investice se dá očekávat
mezi 3 – 4 lety.
Rozměrové schéma systému MF.08 Spolehlivý a tichý způsob napájení i při velmi vysokých rychlostech – energetický řetěz bez průhybu horní větve Na čelo peletonu nových řešení v oblasti napájení pohyblivých přívodů se dostává nováček, který svým starším soupeřům může řádně zamotat hlavu. Jeho jméno je „Micro Flizz“ a své fanoušky nalezne díky svému kompaktnímu a prostorově nenáročnému provedení především mezi výrobci skladovací a manipulační techniky. Dlouho vyvíjená unikátní konstrukce mu umožňuje dosahovat extrémního zrychlení stejně jako vysoké provozní rychlosti. Vedoucí soutěžní stáje Igus, v jejíchž laboratořích tento borec spatřil světlo světa, Frank Blase říká : „Myšlenka sytému napájení pojezdů v automatických logistických systémech pomocí energetických řetězů namísto konvenčních řešení, jako jsou sběrnice nebo kabelové vlečky, vznikla již před dvaceti lety, ale teprve dnes máme v ruce produkt, který díky svým unikátní vlastnostem nechává soupeře daleko za svými zády“.
Pokud bude lidstvo pokračovat i v příštích stoletích ve spotřebě fosilních paliv stejně jako tomu je v současnosti, ledovce budou zcela zničeny, hladiny oceánů stoupnou o sedm metrů a průměrné teploty vzduchu vzrostou o 8° C v porovnání s dnešními dny. K těmto ohromujícím závěrům dospěli pomocí modelové simulace klimatických jevů a uhlíkového cyklu vědci z Lawrence Livermore National Laboratory. Díky spojení modelu klimatických jevů a uhlíkového cyklu a zkoumání jejich globálních změn vědci zjistili, že pokud budou lidé i nadále používat všechna dostupná fosilní paliva, stoupne teplota na Zemi do roku 2300 o 8°C.
Vědci z Univerzity v Marylandu (UMD) a Národního Institutu Norem a Technologií (NIST) vyvinuli novou zlepšenou techniku pro simultánní měření procent izotopů síry a koncentrace síranu v atmosféře. Pro tento výzkum byly použity vzorky sněhu z Grónska a Kyrgystánu. Síra hraje v podnebí Země důležitou roli. Částice síranu totiž v atmosféře rozptylují a absorbují sluneční záření, poskytují „zárodky“ pro tvorbu mraků a ovlivňují schopnost mraků odrážet a propouštět světlo, a tím i teplotu zemského povrchu. Sírany vyskytující se v atmosféře pochází nejen z přírodních zdrojů, jako jsou oceány a vulkány, ale z velké části jsou také výsledkem spalování fosilních paliv. V současné době však vědci již dokáží přírodní a antropogenní zdroje rozlišit, a to pomocí měření izotopů síry ve sněhu, díky tomu, že vytvářejí elementy s odlišným počtem neutronů.
Pro zlepšení životního prostředí, vzhledu krajiny, zajištění bezpečnosti a především z důvodu přípravy lokality pro další průmyslové využití v budoucnu, je technologické zařízení elektrárny Tušimice I odstraňováno a probíhá zde celková demolice. Cílem je vyčistit a připravit lokalitu, která je vybavena veškerou infrastrukturou, pro další průmyslové využití v budoucnu.
Společnost Viessmann představuje novinku ve svém sortimentu, kterou je Vitotronic, regulace závěsných kotlů. Vitotronic poskytuje všechny možnosti vysokého komfortu tepla podle Vašich přání. Jednou nastavený na požadavky zákazníka, vyřizuje Vitotronic mnoho funkcí automaticky. Chcete-li provést individuální nastavení, je to velmi snadné díky přehledné regulaci Vitotronic s osvětlenými tlačítky a velkým displejem s údaji ve srozumitelném textu.
Japonský gigant Kyocera Corporation otevřel v Kadani na Chomutovsku nový závod na výrobu solárních panelů. Společnost investovala do výstavby a technologií téměř 200 milionů korun a během tří let zaměstná až 300 lidí. „Věříme, že ekonomický rozvoj může být v souladu se životním prostředním. Nový závod v České republice by měl výrazně přispívat k celkové produkci. Předpokládáme, že by se podíl společnosti na evropském trhu solárních panelů měl zvýšit z 16 % na 21 % a na světovém trhu z 11 % na 18 %,“ říká Isao Ike Yukawa, generální ředitel divize výroby solární energie Kyocera Corporation.
Česká republika je třináctou zemí Evropské unie, která uvedla do komerčního provozu rejstřík povolenek na emise skleníkových plynů. Spuštěn byl dnes na adrese www.povolenky.cz. Umožňuje společnostem, zapojeným do systému obchodování, disponovat s povolenkami, které jim přidělila vláda Národním alokačním plánem. „Na to, že český alokační plán byl Evropskou komisí schválen jako dvacátý třetí v pořadí, jde o velmi solidní výsledek,“ konstatuje ministr životního prostředí Libor Ambrozek. „Díky výraznému finiši se podařilo předstihnout řadu států, jejichž alokační plány byly schváleny dříve než ten náš. Poděkování patří všem zúčastněným a to nejen na straně MŽP a Operátora trhu s elektřinou [1], ale i kolegům z Evropské komise, kteří flexibilně řešili technické záležitosti,“ doplňuje Tomáš Chmelík, ředitel odboru změny klimatu MŽP.
ŠKODA POWER, dceřiná společnost ŠKODA HOLDING, zvítězila ve výběrovém řízení v Turecku a získala projekt ERDEMIR 45 MW v hodnotě cca 320 milionů Kč. V soutěži o „dodávku na klíč“ ŠKODA POWER zvítězila nad konkurenty z Evropy a USA (Siemens, GE Energy, GSC Power Machine). ŠKODA POWER dodá pro tureckého zákazníka ERDEMIR (EREGLÝ IRON AND STEEL WORKS CO.) strojovnu s jednotělesovou parní turbínou 45 MW, generátorem a kondenzátorem. Součástí dodávky je také elektrická část včetně rozvodny, řídicího systému a také stavba, montáž a uvedení do provozu. „Termín uvedení do komerčního provozu je květen 2007“, uvedl obchodní ředitel ŠKODA POWER Braham Bhushan.