Systém společnosti Siemens, který automaticky rozeznává rychlostní limity na dopravních značkách, v budoucnosti ještě více zpříjemní řízení a pomůže řidičům vyhnout se pokutám za překročení rychlosti. Systém pracuje přes kameru v automobilu, která snímá dění před autem, vyhledává dopravní značky a tyto informace poté předává palubnímu počítači. Pomocí tempomatu udržuje systém automobil v mezích povolené rychlosti. Riziko neúmyslného překročení rychlosti je vysoké zejména u řidičů, kteří jedou v neznámém okolí nebo projíždějí úseky s probíhající stavební činností. Systém rozeznávání dopravních značek, součást ucelené nabídky systémů pro asistenci řidičům vyvíjených společností Siemens, by měl začít být sériově vyráběn zhruba za dva roky.
Odborníci firmy Siemens instalovali tento systém do luxusního automobilu společně s dalšími asistenčními aplikacemi, jako je systém rozpoznání jízdního pruhu, systém nočního vidění a systém navádění při parkování. Někteří výrobci automobilů již zkušební vůz otestovali a o rozeznávací systém projevili zájem.Systém využívá CMOS kameru nainstalovanou poblíž zpětného zrcátka k průběžnému snímání silnice a vyhledávání dopravních značek. Obrázky jsou pak porovnány se vzory značek s rychlostním limitem v paměti systému. Pokud software rychlostní limit najde, systém o tom řidiče informuje ukázáním hodnoty na tachometru nebo na tzv. head-up displeji. Je-li používán tempomat, automobil automaticky zpomalí tak, aby se pohyboval v rámci rychlostního limitu. Systém dále používá data získaná z navigačního systému k určení, zda se vozidlo pohybuje po dálnici nebo ve městě. A protože navigační systém také obsahuje informace o zvláštních dopravních značkách, včetně těch, které udávají rychlostní limity pouze v určitých časových úsecích, může rozeznávací systém reagovat i na tyto situace. Systém rozeznávání dopravních značek je zatím navržen pro použití v nových vozidlech, neboť by komplikované síťování jeho komponentů při dodatečné montáži bylo příliš nákladné.
http://http://www.siemens.cz