01 Červen 2005
Zetor, a.s., vedoucí výrobce traktorové techniky v rámci nových členských zemí EU a jeden z největších zaměstnavatelů v brněnském regionu, v pondělí 30. května oficiálně představil transformovaný areál společnosti – jako součást strategie označované „Zetor New“. Ta je zaměřena jak na rozvoj výrobního areálu, tak na kompletní změnu organizace a řízení výroby i myšlení. Mezi její hlavní přínosy patří významná úspora nákladů a růst efektivity managementu výroby, odpovídající náročným požadavkům 21. století.
Transformace areálu a nová strategie Zetor New byla inspirována moderními manažerskými metodami uplatňovanými například v japonských firmách. Týká se jak organizace výrobního areálu, tak samotného myšlení managementu a zaměstnanců. Částečné zavedení těchto metod ihned po příchodu nového vlastníka – HTC holding – již dříve výrazně pomohlo společnosti Zetor, a.s., při opětovné přeměně v úspěšnou firmu. Společnost Zetor se dnes může pochlubit rostoucím ziskovým hospodaření (provozní zisk za rok 2004 činil 260 mil. Kč) a obchodně vysoce úspěšnými výrobky, které z 80 % míří na náročné trhy zemí EU.
Záměr realizovat koncept Zetor New byl poprvé představen v září 2004 a jeho uskutečnění tedy trvalo pouhých 9 měsíců. elkové investice do realizace konceptu Zetor New byly zhruba ve výši 75 milionů Kč. S návratností vložených investic společnost Zetor počítá v krátkodobém horizontu.