04 Duben 2011

Dle údajů Českého statistického úřadu pokleslo stavebnictví v roce 2010 o přibližně 8 %. I přesto však rostl zájem o zateplování domů a bytů. Podle členů Asociace výrobců minerální izolace je důvodem vyšších prodejů izolací především zvyšující se zájem o úsporu energií, větší vzdělanost veřejnosti v této oblasti, ale také nárůst tlouštěk používaných izolací a větší možnost výběru vhodného materiálu.
V roce 2010 klesla stavební produkce meziročně o 7,8 %, po korekci vzhledem k počtu pracovních dnů dokonce o celých 8 %. Počet vydaných stavebních povolení se meziročně snížil celkově o 6,2 %, na nové stavby činil pokles 6,4 % a na změny dokončených staveb o 5,8 %. I přes významný útlum stavebnictví v loňském roce však naopak rostl zájem o zateplování.
 

Důvodů je pravděpodobně několik. Lidé obecně pečlivě sledují neustále se zvyšující ceny energií a vnímají zateplení jako důležitou investici, díky které v dlouhodobém horizontu naopak peníze ušetří. „Úspory energie jsou tématem, které je stále populárnější," řekla Dana Hochmannová, místopředsedkyně Asociace výrobců minerální izolace. „Lidé proto také přemýšlejí nad tím, zda zateplovat či nikoliv, vyhledávají si různé informace, které důkladně porovnávají, a jsou obecně v této oblasti vzdělanější. Výsledky tohoto trendu se projevují i na našich prodejích,“ dodala.

Dalším faktorem, který ovlivňuje vývoj prodeje izolací, je nárůst jejich tlouštěk. „Dříve izolace zaujímaly v renovacích bytových staveb mnohem menší procento. Dnes lidé raději odloží renovaci koupelny a přednostně zateplí celý dům. Podíl izolací na objemu rekonstrukcí se tak přibližně zdvojnásobil," řekla Dana Hochmannová.

Zájemci o zateplení dnes mají navíc jednodušší výběr vhodného řešení. Existuje mnoho typů materiálů, které vyhovují nejrůznějším potřebám a požadavkům, jsou dostupnější a ve srovnání s minulostí se s nimi také mnohem lépe pracuje. Například minerální izolace lze využít k zateplení různých částí domů – od střech, přes stropy, vnitřní i vnější stěny, až po podlahy. Mezi jejich jedinečné výhody patří mimo jiné nehořlavost, výborné pohlcování zvuku, paropropustnost i vynikající tepelně izolační vlastnosti.

O Asociaci výrobců minerální izolace
Zájmové sdružení výrobců minerální izolace existuje již od roku 2001, kdy vzniklo pod názvem Sdružení minerální izolační materiály (SMIM). Spolupráce nejvýznamnějších společností v oboru funguje v rámci Asociace výrobců minerální izolace (AVMI) od roku 2009. Asociace reprezentuje přes 90 % trhu s minerální izolací u nás a staví se za úspory energie v budovách a za využití minerálních izolací, jako jednoho z nejlepších opatření směřujícího k tomuto cíli. Cílem aktivit AVMI je především:
· šířit informace o využití minerálních izolací směrem k laické i odborné veřejnosti v médiích i formou účasti na akcích,
· spolupracovat s veřejnou sférou na tvorbě legislativního prostředí a norem,
· spolupracovat s dalšími organizacemi s podobnými cíli na národní i mezinárodní úrovni.
Partnerskou organizací AVMI na úrovni EU je Evropská asociace Eurima (European Insulation Manufacturers Association).
 

Více informací naleznete na www.mineralniizolace.cz.