13 Červenec 2006
Firmy Bosch a Audi vyvinuly systém vstřikování nafty pro úspěšné závodní vozy Audi R10 TDI, včetně vysokotlakých čerpadel, vstřikovačů a řídící jednotky motoru pro závodní systém common-rail. Na světoznámém vytrvalostním závodu ve francouzském Le Mans konaném 18. června 2006 získaly dva závodní vozy s touto technologií první a třetí místo. Tímto
výsledkem obě zmiňované firmy zaznamenaly další z úspěchů jejich aliance v motoristickém sportu: firma Audi v uplynulých letech v Le Mans se svým starším modelem, vozem R8, již několikrát zvítězila, a v těchto vozech používané přímé vstřikování FSI bylo rovněž vyvinuto ve spolupráci s firmou Bosch. "Máme radost, že se nám letos podařilo přispět k úspěchu naším systémem pro vstřikování nafty," řekl Dr. Ulrich Dohle, prezident divize vstřikovacích systémů firmy Bosch. "V uplynulých letech se díky nízké spotřebě naftový motor prosadil v sériových modelech aut. Nyní ukázal, co dokáže, i na závodní dráze."Jako vývojový partner firma Bosch dodává speciálně nastavená vysokotlaká vstřikovací čerpadla a piezoelektrické vstřikovače systému common-rail, použitého v R10 TDI. Technici využili jako základ vývoje nové řídící jednotky dvanáctiválcového motoru specifické závodní know-how firmy Audi Sport. Při vývoji vstřikovací soustavy bylo nejnáročnější proměnné řízení extrémně vysokého vstřikovacího tlaku. Firma Bosch také využívá telemetrický systém zajišťující během závodu nepřerušovaný tok dat z vozů do depa.
www.bosch.cz