18 Červen 2007

Viking-Rail.jpgSpolečnost Parker Hannifin předložila další důkaz kvality jejích výrobků nasazovaných v průmyslové výrobě – tentokrát v případě pneumatického ventilu s názvem VikingXtreme. Tento ventil je výjimečně vhodný pro použití v dopravních zařízeních, protože je konstruován tak, aby spolehlivě pracoval v teplotním rozsahu od +60 do -40 stupňů Celsia. Firma CSR (CSR Ziyang Locomotive Works), jeden z největších výrobců lokomotiv a kolejových vozidel v Číně, podrobila ventily VikingXtreme náročným zkouškám podle závazných technických norem platných pro dopravní zařízení. Ventil VikingXtreme obstál na výbornou a v roce 2006 byl vybrán jako komponent pneumatických ovládacích panelů pro 34 lokomotiv, které běžně dosahují rychlostí vyšších než 200 km/hod. V současnosti je ventil navíc využíván i v brzdových a spřahovacích systémech rychlovlaků s rychlostí až 300 km/hod.

Díky širokému rozsahu pracovních teplot a nově vyvinutým řídícím ventilům je systém VikingXtreme ideálním komponentem pro dopravní zařízení. Konstrukční řešení, které odolává korozi, zajišťuje hladkou a spolehlivou funkčnost. Vysoká spolehlivost a dlouhá funkční životnost jsou vlastnosti, které zaručují mnoho let bezproblémového provozu.

Mimořádná schopnost ventilů VikingXtreme spolehlivě pracovat při nízkých teplotách až do -40 °C umožnila konstruktérům firmy CSR optimalizovat umístění ovládacího prostoru pneumatického rozvodu. To nesmírně zjednodušilo instalaci pneumatického systému. Výsledkem je snazší údržba, což přináší zákazníkům až 30 % úspor z celkových pořizovacích a provozních nákladů.

Železniční doprava v Číně překonává obrovské vzdálenosti v extrémních klimatických podmínkách a to znamená, že všechny komponenty používané v konstrukci expresních vlaků musí být schopné fungovat za velice nízkých teplot a současně plnit nároky vysokého stupně provozní spolehlivosti.
www.parker.cz