06 Červen 2007

simens.jpgPrůzkum na objednávku společnosti Siemens Enterprise Communications provedla nezávislá profesionální agentura na vzorku uživatelů firemních telekomunikačních služeb z celého světa, kteří navštívili letošní hanoverský CeBIT. Cílem průzkumu bylo určit míru spokojenosti s firemními komunikačními službami v oblasti přístupu k informacím, nabídky zařízení, vhodnosti, spolehlivosti a otevřenosti komunikačních služeb a flexibility poskytovatele služeb.

Nedostatek otevřených standardů v oblasti firemní komunikace je základem nespokojenosti téměř 70 % uživatelů, naznačují výsledky nezávislého šetření u 382 respondentů z celého světa, kteří letos v březnu navštívili veletrh CeBIT v německém Hanoveru.

Osmdesát pět procent dotázaných pocházelo z Evropy, zbytek pak ze Severní a Jižní Ameriky, Asie a Blízkého východu. Odpovědi nebyly nikterak ovlivněny geografickým původem respondentů. Celkově vyšly odpovědi u šesti otázek průzkumu následovně:

• 69 % respondentů bylo nespokojeno s možnostmi přístupu ke zprávám (hlasové, faxové, emailové, sms) z libovolného místa pomocí preferovaného koncového zařízení.

• 63 % souhlasilo s tím, že jejich komunikační koncová zařízení nevyužívají vždy tu nejvhodnější a cenově nejvýhodnější infrastrukturu.

Výše uvedené odpovědi naznačily problémy spojené s fragmentací v oblasti zpráv (hlasových, emailových, textových atd.) a cenově neefektivním využitím mobilních zařízení. Fragmentaci lze řešit pomocí jednotné komunikace, vycházející ze strategie otevřené komunikace. Portfolio řešení pro jednotnou komunikaci Siemens OpenScape je příkladem konvergence pevných a mobilních komunikací ve firemní praxi, umožňující přístup prostřednictvím nejlevnějších sítí a šetření času spojeného se zanecháváním a vyzvedáváním vzkazů v hlasové schránce.

• 76 % dotazovaných nepřinášejí jejich stávající komunikační zařízení co do vlastností a funkcionality obohacení každodenního pracovního života.

O jaký problém se jedná v tomto případě? Jak uživatelé, tak firmy postrádají dva základní principy otevřené komunikace, které mohou pomoci vyřešit tuto situaci. Jednak jde o uživatelskou přívětivost řešení se zaměřením na použitelnost, produktivitu a spolupráci - mezi jednotlivci i týmy. Příkladem je Siemens HiPath MobileConnect, první řešení pro kompletní konvergenci pevné a mobilní firemní komunikace (Fixed Mobile Convergence), umožňující snadný přechod mezi mobilními a VoWLAN sítěmi.

Otevřená komunikace rovněž zvyšuje individuální a skupinovou produktivitu díky integraci jednotné komunikace do pracovních procesů. Architektura otevřené komunikace společnosti Siemens, spolu s rozšířenou sadou funkcí HiPath 8000 pro IP komunikaci v reálném čase, stimuluje výkonnost podniku prostřednictvím integrace pracovních procesů a adekvátní přídatné funkcionality.

• 62 % respondentů uvedlo, že komunikační infrastruktura v jejich podniku není vždy spolehlivá a zaznamenala v posledních šesti měsících výpadek, který negativně ovlivnil chod podniku.

Systém otevřené komunikace řeší otázku spolehlivosti pomocí vysoké škálovatelnosti, bezpečnosti a pružnosti virtuálních komunikačních architektur na bázi IT, podobně jako v případě platformy HiPath 8000.

• 69 % nesouhlasilo zcela či zčásti s tím, že komunikační infrastruktury v jejich podnicích využívají otevřené standardy a podporují součinnost různých poskytovatelů a integraci IT procesů.

• 75 % považovalo podporu a reakceschopnost svého poskytovatele firemních komunikačních služeb v případě změn v organizaci za neadekvátní.

Tyto odpovědi poukazují na problémy spojené s VoIP systémy první generace, které vyžadují použití proprietárních serverových platforem, síťových bran, koncových zařízení i aplikací. Systémy IP komunikace druhé generace (2gIP) jsou již založeny na softwarových aplikacích pro otevřenou IT komunikaci, které firmám umožňují vybírat servery, brány, SIP zařízení a aplikace podle libosti - tak jako v případě jiných IT aplikací. Platforma Siemens HiPath 8000 a architektura otevřené komunikace jsou příklady 2gIP systému a přístupu, který firmám umožní výše uvedené cíle realizovat.

"Z pohledu uživatele je jasné, že firmy musí dělat daleko více pro zlepšení svých komunikačních řešení, mají-li těžit z vyšší produktivity a spolupráce, dokonalé mobility a nižších celkových nákladů (TCO), které ovlivňují celkový zisk podniku," říká Eve Aretakis, generální ředitelka Siemens Communications, Inc.

"Hovoříme zde o transformační technologii," dodává Aretakis. "Firemní komunikace se stává další softwarovou aplikací provozovanou z datového centra umístěného v prostorách firmy či u providera. Zákazníci mohou zhodnotit své existující IT vztahy a technologie využitím stejných serverů, sítí, bran a zařízení, které používají pro ostatní aplikace."

Kompletní výsledky průzkumu jsou k dispozici ke stáhnutí na webových stránkách společnosti Siemens http://http://www.siemens.cz