Veletrh – nejúčinnější marketingový nástroj
Mezinárodní strojírenský veletrh se v Brně koná každoročně již od roku 1959 a po celou dobu své existence si udržuje pozici jedničky na středoevropské veletržní scéně. Koncentrovaná nabídka systémových průmyslových řešení přitahuje pozornost stotisícové odborné klientely nejen z České republiky, ale z celé střední Evropy. Výjimkou nebude ani letošní ročník, třebaže pořadatelé vzhledem k ekonomické situaci očekávají méně okázalé expozice. Firmy z oboru strojírenství a elektrotechniky vždy považovaly brněnský veletrh za nejúčinnější marketingový nástroj a platí to i dnes, kdy zůstává osvědčenou cestou k novým kontaktům a zakázkám. Vystavovatelé si uvědomují, že šetřit na marketingu znamená brzdit budoucí rozvoj. Je prokázáno, že firmy aktivní v době recese dosahují v následujících letech konjunktury daleko rychlejšího růstu.
MSV vstupuje do druhé padesátky
V roce 2009 se MSV opět stane portálem novinek, inovací a klíčových trendů ve strojírenství i dalších průmyslových oborech. Struktura letošního ročníku zahrnuje devět specializovaných oborových celků, z nichž největší a nejvýznamnější jsou kovoobráběcí a tvářecí stroje, materiály a komponenty pro strojírenství, elektronika, automatizace, měřicí technika a plasty, gumárenství, chemie. Široký záběr vytváří synergické efekty a umožňuje prezentovat mezioborové výrobní technologie. Novým, vysoce progresivním tématem ročníku je digitální továrna, tedy simulace komplexních výrobních procesů ve virtuálním světě.
50. MSV se zúčastnilo přes dva tisíce vystavovatelů z 29 zemí. Každá třetí firma byla ze zahraničí a mezinárodnost vzrostla na 36,2 %. Na brněnské výstaviště přišlo bezmála sto tisíc návštěvníků z 57 zemí. Registrovaných zahraničních odborníků mezi nimi bylo přes deset procent, ale celková zahraniční návštěvnost byla ještě vyšší. Nejvíce návštěvníků tradičně přijíždí ze Slovenska, Německa, Rakouska, Polska a Maďarska, ale početné zastoupení mají také odborníci z Ruska a Ukrajiny, z Pobaltí a ze zemí jihovýchodní Evropy. Průzkumy při MSV 2008 potvrdily vysoce kvalitní návštěvnickou strukturu. Bezmála 40 % návštěvníků tvoří představitelé top managementu, plných 80 % návštěvníků rozhoduje o investicích nebo má při rozhodování poradní hlas. Hlavním cílem návštěvy byly především novinky a trendy, ale 53 % návštěvníků zároveň přijelo vést obchodní jednání a 26 % chtělo přímo nakupovat.
Prezentace obráběcích stojů bez omezení
Dobrou zprávou pro vystavovatele obráběcích strojů je rozhodnutí Generálního komisariátu EMO umožnit účastníkům EMO Milano vystavovat v roce 2009 stroje a zařízení i na jiných veletrzích v Evropě. K obdobné situaci došlo již v roce 2007, kdy obor obrábění, tváření a povrchové úpravy s 668 vystavovateli dominoval celému Mezinárodnímu strojírenskému veletrhu. Rozsáhlá účast tuzemských i zahraničních producentů obráběcí a tvářecí techniky se očekává také v letošním roce.
Dominantní obor veletrhu se letos poprvé přestaví v novém pavilonu P, který bude se svými patnácti tisíci čtverečními metry největší výstavní halou ve střední Evropě. Dokončen bude v květnu letošního roku a vystavovatelům obráběcích a tvářecích strojů poskytne nejkvalitnější výstavní plochu vybavenou moderními technologiemi i veškerým zázemím.
V synergii s dopravou a logistikou
Bez logistických procesů, které snižují náklady a zvyšují konkurenceschopnost, si moderní výrobu a obchod již nedokážeme představit. S komplexní nabídkou výrobků, technologií a služeb pro efektivní tok zboží se návštěvníci brněnského výstaviště seznamují vždy v lichých letech v době konání MSV. Mezinárodní veletrh dopravy a logistiky Transport a Logistika se zde koná od roku 2001 a posledního ročníku v roce 2007 se zúčastnilo 191 vystavujících firem ze 17 zemí. Podíl zahraničních vystavovatelů dosáhl 27,2 % a zároveň vzrostla nabídka softwarových řešení pro dopravu, skladování a komunikačních a řídicích systémů pro logistiku. Nejvíce zastoupenými obory veletrhu jsou manipulační technika a montážní stroje a zařízení.
www.bvv.cz