Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem v Ústí nad Labem. Náročnou rekonstrukci šestikilometrového úseku trati v hodnotě téměř 2,1 miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS během následujících tří let. Objednatelé projektu jsou Správa železniční dopravní cesty a České dráhy, finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury. "Modernizace průjezdu železničním uzlem v Ústí nad Labem povede k celkovému zlepšení úrovně a bezpečnosti železniční dopravy a tímto úsekem bude také dokončena modernizace severní větve prvního tranzitního železničního koridoru," uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek.
Železniční uzel v Ústí nad Labem leží na významné železniční tepně z Prahy do Děčína, která tvoří součást prvního železničního koridoru Děčín - Praha - Česká Třebová - Brno - Břeclav. Hlavním cílem modernizace je zvýšení rychlosti na hlavních a předjízdných kolejích a dosažení třídy zatížení D4 UIC. V rámci stavby bude změněna konfigurace kolejiště s kompletní rekonstrukcí železničního svršku a spodku. V hlavních kolejích budou upraveny směrové poměry tak, aby vlakové soupravy mohly v tomto úseku projíždět až stodvacetikilometrovou rychlostí. Obnoveno bude také dnes již zastaralé zabezpečovací a sdělovací zařízení a dojde k úpravě trakčního vedení. Dále budou rekonstruovány podchody pro cestující a vybudována tři nová ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým a bezbariérových přístupem. Součástí projektu bude také rekonstrukce výpravní budovy.
Stavbu bude realizovat konsorcium dodavatelů vedené společností Skanska ŽS, jejíž podíl činí 55 procent. Dalšími členy sdružení jsou SSŽ s 25 procenty a Viamont DSP s podílem 20 procent.