11 Červen 2009
investice do řešení v této oblasti rostou

Nezávislá analytická firma Datamonitor pro GN Netcom, vlastníka značky Jabra, zpracovala průzkum řešení Unified Communications (sjednocené komunikace) ve světě byznysu. Výsledky ukazují, že i přes hospodářskou krizi podniky, včetně firem zabývajících se službami typu kontaktní centrum, zvětší v roce 2009 investice do technologií UC. Hlavním cílem aktivit tohoto typu je vzrůst produktivity a umožnění efektivnějšího řízení informatické infrastruktury. Nedostatek investic do řešení v oblasti UC může působit ztráty svázané s komunikačními problémy.

Podle výzkumu , zpracovaného firmou Datamonitor, během nejbližších pěti let počet telefonů, využívajících software typu softphone vzrůste na celém světě dokonce i o 40%. Budou oni tvořit podstatu systemů UC. Současně požadavky na pevné telefonní linky budou systematicky klesat. Spolu se vzrůstem počtu řešení v oblasti IP telefonie, softwarů typu softphone nebo VoIP v přenosných zařízení, zvětší se požadavky na profesionální náhlavní soupravy vysoké kvality a jiné mnohofunkční zařízení, které fungují v prostředí UC. Stane se to nutností aby výhody Unified Communications byly plně využity při současném zvětšení satisfakci pracovníků a efektivity práce.
Analýza zpracována Datamonitorem ukazuje, že mnoho podniků, včetně firem, které nabízejí služby typu kontaktní centrum , investovalo do aplikace UC, které lze využít jak v zařízeních jako jsou mobily, počítače (software typu softphone) tak i v tradiční telefonní síti. Analytická společnost doporučuje firmám, pro které celkové investiční náklady do řešení UC jsou příliš vysoké, aby uvažovaly o nákupu dodatečného vybavení, jako jsou například mnohofunkční náhlavní soupravy. Investice tohoto typu netáhnou za sebou vysoké finanční náklady, a přitom účinně zvyšují efektivitu, usnadňují komunikaci, a přispívají k zvětšení satisfakci za práci.
Podniky měly by vybrat takové náhlavní soupravy, které zajistí dobrou akustiku a současně budou v souladu s softwarem UC. Každý, kdo se již pokoušel telefonovat s pomocí VoIP s levnými nekvalitními náhlavními soupravami ví jak je to důležité. V tradiční telefonní síti zvuk je transmitováný v úzkém pásmu (300 Hz -3,600 kHz), když většina UC systemů obsluhuje širokopásmovou frekvenci do 6,800 kHz, zajišťující optimální kvalitu hovoru. Profesionální náhlavní soupravy zajišťují možnost používání této funkce v budoucnosti.
Podle respondentů dotazováných Datamonitorem, společnost GN Netcom, jako výrobce profesionálních náhlavních souprav patří mezi nejdůvěrnější dodavatele UC řešení pro kontaktní centra.
“ V poslední době rozvoj a rozšiřování se nových komunikačních medií, jako jsou hlasové spojení, elektronická pošta, textové informace nebo video, měnily způsob komunikace jak uvnitř organizace tak i se zákazníky – okomentoval Jiří Krejčí, Business Development Manager pro Českou a Slovenskou republiku, GN Netcom– GN Netcom, jako přední výrobce profesionálních náhlavních souprav, dodává řešení, která úplně splní nynější požadavky. Jsou ona také odpověd´ na příští potřeby trhu. Jako zkušený partner, vybavujeme naše klienty profesionálními náhlavními soupravami, které pomáhají využívat všechny výhody nabízené Unified Communications.”
Zpráva Unified Communications: zvýšení produktivity, zjednodušení činnosti, připravená firmou Datamonitor na příkaz firmy GN Netcom, byla zpracováná na základě výzkumu provedeného v září 2008 ve skupině 150 managerů kontaktních center v Západní Evropě a v Jižní Americe.

www.jabra.cz