14 Červenec 2005
445 metrů dlouhý most je součástí dokončovaného dálničního obchvatu Plzně
Součástí stavby je řada opatření zabraňujících znečištění Úhlavy, jež je zdrojem pitné vody pro Plzeň. Podle šéfa dodavatelské firmy SMP Construction Vladimíra Brejchy bude veškerá povrchová voda stékat z mostu do tubusů uvnitř konstrukce a bude odváděna mimo řeku. Na okraji mostu budou betonové bariéry kvůli haváriím vozidel a v Hradišti, Černicích a Štěnovicích vzniknou tři zařízení na okamžitou instalaci norných stěn.
Řeku Úhlavu překlenul u Útušic na Plzeňsku 445 metrů dlouhý most, součást dokončovaného dálničního obchvatu Plzně. Montáží posledního dílu nosné konstrukce skončí 14. července hrubá stavba mostu, který navazuje na proražený tunel Valík. Dílo za 450 milionů korun se motoristům otevře, stejně jako tunel a celá tříkilometrová střední část obchvatu, v říjnu 2006.
Most se klene 27 metrů nad řekou, podpírá ho osm párů pilířů. Byl budován rychlou a unikátní "korálkovou" metodou, tedy spojením téměř čtyři stovek šedesátitunových železobetonových dílů. Podobně vznikal dálniční most u Klabavy u Rokycan.Součástí stavby je řada opatření zabraňujících znečištění Úhlavy, jež je zdrojem pitné vody pro Plzeň. Podle šéfa dodavatelské firmy SMP Construction Vladimíra Brejchy bude veškerá povrchová voda stékat z mostu do tubusů uvnitř konstrukce a bude odváděna mimo řeku. Na okraji mostu budou betonové bariéry kvůli haváriím vozidel a v Hradišti, Černicích a Štěnovicích vzniknou tři zařízení na okamžitou instalaci norných stěn.