Japonská automobilka Toyota Motor Corp plánuje v roce 2011 zvýšit výrobu hybridních vozů, které kombinují benzinový a elektrický motor, na jeden milion vozů. To je dvojnásobek ve srovnání s loňskou odhadovanou výrobou. Cílem Toyoty je zůstat lídrem na trhu vozů s nízkými emisemi, který rychle roste. Uvedl to dnes japonský list Nikkei.
Toyota je největší automobilkou na světě a její hybridní vůz Prius se loni stal nejprodávanějším vozem v Japonsku. Hybridní vozy se dobře prodávají mimo jiné i díky štědrým vládním podporám a daňovému zvýhodnění. Nedávno automobilka představila v Japonsku nový sedan Sai, který je již druhou značkou firmy, která se vyrábí pouze v hybridním provedení.
V příštích několika letech plánuje firma přijít na trh s deseti novými modely hybridních vozů a rozšířit počet továren, kde se modely budou montovat, dodal list. Cílem Toyoty je začít někdy po roce 2010 prodávat ročně kolem jednoho milionu hybridních vozů. V současnosti kromě Japonska vyrábí firma hybridní vozy v Číně, USA, Thajsku a Austrálii. Loni se výroba hybridních vozů na celkové výrobě automobilky podílela asi 8 %.
Hlavním konkurentem Toyoty na trhu hybridních vozů je japonská Honda a její model Insight, napsala agentura Reuters.
Manažeři velkých světových automobilek v anketě společnosti KPMG uvedli, že v příštích pěti letech podle nich nejvíce poroste prodej aut na hybridní pohon. Následovat budou vozy na alternativní paliva a nízkonákladové automobily.