01 Červen 2006

toyotata.jpgSpolečnost Tenneco dnes oznámila, že bude dodávat filtry pevných částic pro vznětové motory (DPF), které budou použity pro modernizaci kompletní nabídky dieslových automobilů společnosti Toyota Motor Europe (TME) v Evropě. Společnost Tenneco začala s výrobou filtrů ve svém výrobním závodě v polském Rybniku poté, co v předchozích

šesti měsících usilovně pracovala na jejich vývoji a technickém provedení v zastoupení výrobců originálního příslušenství z Japonska. Mark P. Frissora, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Tenneco Inc., řekl: "To, že se nám podařilo získat tuto důležitou zakázku, je důkazem úsilí společnosti Tenneco o co nejlepší design, cenu, nejvyšší kvalitu a spolehlivé dodávky." Program pro společnost Toyota byl dokončen v rekordním čase, od návrhu po realizaci, analýzu napětí a analýzu konečného počtu prvků (Finite Element Analysis (FEA), až po výrobu prototypu, analýzu způsobů a účinků selhání (Failure Modes & Effects Analysis (FMEA), industrializaci, vzorkování, výzkum a vývoj a výrobní audity společnosti TMC z Japonska. "Rozhodli jsme se pro Polsko, aby byly filtry pevných částic pro automobily navrhovány a vyráběny právě zde. Díky tomu budeme moci nabízet špičkové produkty velmi rychle a za rozumnou cenu," řekl Frissora. Společnost Tenneco bude vyrábět celý výfukový systém, včetně filtrů pevných částic pro část výrobní řady vozů Toyota, a rovněž bude dodávat jednotky
filtrů jako dodavatel druhé úrovně(Tier 2) pro společnosti Sango a Arvin Meritor, aby byla zajištěna rovnováha. Celá transakce zahrnuje koordinaci globálního dodavatelského řetězce se součástkami, které pochází z Japonska, Německa, Velké Británie, Turecka a Polska. Stejně jako řízení logistiky a dodavatelů první, druhé a třetí úrovně v celosvětovém měřítku. Filtry pevných částic pro aplikace originálního příslušenství zachycují pevné částice ze spalin dieslových motorů v uzavřeném systému. Když prochází plyny obsahující pevné částice skrz stěny filtru, jsou tyto částice zachyceny a zůstávají ve filtru. Při procesu regenerace, který spouští systém řízení motoru, jsou zachycené částice (výfukové saze)
spáleny, buď pomocí přísad v palivu nebo pomocí katalytického povrchu filtru. Celkové čištění filtrů nebo jejich výměna se provádí v servisu v intervalech mezi 150 000 a 225 000 ujetými kilometry.
Filtry pevných částic pro originální náhradní díly pracují v otevřeném systému smyčky, kdy systém řízení motoru nijak neovlivňuje spalovací procesy ve filtru. Namísto toho je regenerace filtru zajišťována pomocí speciálního tvaru a povrchu filtru.
Výhodou otevřené smyčky - nebo pasivního systému - je, že při instalaci nemusí být kalibrovány. Technici ze společnosti Tenneco v Polsku a Německu úzce spolupracovali s odborníky na kontrolu emisí ze společnosti Toyota, aby překonali problémy s velikostí, hmotností a vhodným tvarem, a u upravených vozů minimalizovali hlučnost, vibrace a skřípavost (NVH). Společnost Tenneco byla jedním z prvních světových dodavatelů, kteří nabídli v sériové výrobě jak technologie filtrů pevných částic s přísadami, tak s katalyzátorem evropským výrobcům automobilů. Jako první začala s výrobou originálního příslušenství pro technologii filtrů pevných částic pro dieslové motory v roce 2000 ve spojení se společností PSA Peugeot-Citroen pro osobní vozy Citroen C5 a Peugeot 406 s dieslovým motorem. V současné době společnost dodává filtry pevných částic
společnostem DaimlerChrysler pro vozy Mercedes-Benz C-Class, E-Class a osobní vozy CLK, Jaguar S-Type, VW Sharan a vozy Audi A6 a A4. Společnost také pokračuje v dodávkách společnosti PSA na modelech nových vozů Peugeot 407, Peugeot 807, Citroen C5 a C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra. Internetové stránky: http://www.tenneco.com