21 Leden 2008

Společnost Siemens doplnila řadu nízkonapěťových motorů typu N-compact o motor ve vysokorychlostním provedení, který díky nezávislé ventilaci a speciální konstrukci rotoru uživatelům nabízí rychlost až 5000 otáček za minutu. Inteligentní využití prvků s výbornými tlumícími vlastnostmi mechanicky izoluje stroj od základové desky. Přestože motor pracuje ve vysokých otáčkách, nejsou nutná žádná další stavební opatření.

 
17 Leden 2008
…joint venture s firmou Unior

Štýrský specialista na výrobu tvářecích nástrojů rozšiřuje své logistické a výrobně technické kapacity ve Slovinsku a Srbsku. Ve společnosti Unior, která působí ve Slovinsku a v Srbsku, našel štýrský podnik na výrobu nástrojů ideálního partnera pro svou expanzi. Koncern Unior zahrne výrobu nástrojů do společnosti typu joint venture, založené začátkem roku 2008. „Díky tomu jsme připraveni na všechny nové projekty a na rozšiřování kapacit v oblasti engineeringu, obrábění a montáže“, potvrzuje Jednatel zakládající společnosti Herbert Danzinger. Společnost weba vlastní 74procentní podíl, a je tak většinovým podílníkem firmy.

Nové firmy hornorakouské společnosti weba, založené společně s firmou Unior, nesou název weba Maribor a weba Kragujevac. V rámci joint venture došlo začátkem roku 2008 k převzetí aktivit společnosti Unior v oblasti výroby nástrojů. 74procentní podíl firmy je nyní v rukou společnosti weba. „Tím jsme optimálně zajistili naše plány na další růst v oblasti logistiky a výroby“, vysvětluje jednatel společnosti weba Herbert Danzinger.

 
17 Leden 2008
…pokles nákladů, snížení emisí

Rapidně stoupající náklady na elektřinu a zrychlená změna klimatu vyžadují rychle účinná protiopatření. Skutečné řešení problému se ale nyní očekává jen od zvýšení energetické účinnosti. Pro tento záměr nabízí technika stlačeného vzduchu textilního průmyslu a jiných velkospotřebitelů skvělé možnosti. Audit stlačeného vzduchu může zjistit, za výhodnou cenu, jaký potenciál úspor je v provozním systému stlačeného vzduchu.

Šance jsou dobré: zařízení na stlačený vzduch v Evropě mohou odpovídající optimalizací systémů způsobit v průměru asi o 33% nižší náklady - některé dokonce až 71%, jak se ukázalo.* hlavním faktorem je spotřeba energie.

Každé účinné optimalizaci musí ovšem předcházet analýza systému stlačeného vzduchu. Počítačem podporované postupy jako "Analýza vytížení stlačeného vzduchu (ADA)" to umožňuje s poměrně malými náklady. Provoz stanice stlačeného vzduchu přitom bude analyzován pomocí záznamu dat bez zásahu do sítě vedení. Také spotřeba vzduchu různých provozních oblastí se nechá zjistit měřením průtoku. Tím může být zjištěna hospodárnost jednotlivých kompresorů stejně jako posouzena slabá místa celého systému.

 

 
16 Leden 2008
Lexan* High-tech Plastic Glazing

Na Severoamerické mezinárodní automobilové výstavě (NAIAS) Land Rover bude odhalena vize budoucnosti světovou premiérou konceptu vozidla Land Rover LRX, prototypu nového třídveřového prémiového cross coupé, který je ukázkou nejnovějších návrhářských technologií. Jedním z jeho výrazných rysů bude jedinečná panoramatická střecha a boční a zadní okna, vyrobená pomocí vysoce odolného plastového zasklení z materiálu Lexan* GLX společnosti SABIC Innovative Plastics s exkluzivní povrstvovací technologií Exatec**.

„Zelené“ technologie společnosti SABIC Innovative Plastics’ pomáhají novému koncepčnímu vozidlu Lincoln MKT poskytovat ekologicky odpovídající styl a současně i přepych.

 
14 Leden 2008

Masarykova akademie práce, strojní společnost na ČVUT v Praze ve spolupráci s Fakultou strojní ČVUT v Praze, Odborem tepelných a jaderných energetických zařízení pořádají ve dnech 19. a 20 února 2008 konferenci na téma energetika a biomasa.

 
14 Leden 2008

Parker, vedoucí mezinárodní výrobce technologií a systémů pro řízení a pohyb, představil nový generátor plynu s názvem SOURCE LCMS-5000, který je určen pro uživatele zařízení Applied BioSystems MDS Sciex API-LC/MS.

Haverhill, MA – SOURCE-LCMS-5000 od Parker Balston® je integrovaný a funkčně nastavitelný generátor plynu pro LC/MS (kapalinovou chromatografii a hmotnostní spektrometrii), který vyrábí dusík, vzduch „zero air“ a suchý vzduch.

Zařízení vyrábí dusík, vzduch „zero air“ pomocí kompresoru s filtrací, katalyzátorů a membránového dělení. Integrovaný tichý spolehlivý přívod stlačeného vzduchu vyžadující pouze minimální údržbu se filtruje přes vysoce výkonné koalescenční filtry, které odstraňují veškeré nečistoty až do velikosti částice 0.01 mikronu. Membrány z dutých vláken poté dělí takto vyčištěný vzduch na koncentrovaný dusík a kyslíkem obohacený proud vzduchu, který se ze systému vypouští ven. Vzduch „zero air“ se vyrábí katalytickým spalováním uhlovodíků. K výrobě vzduchu výfukových čerpadel se využívá pasivní sušící membrána z dutých vláken.

 
10 Leden 2008

Nejedná se o úplnou novinku, podobný princip pohonu se používal již začátkem 20. století v tramvajích ve francouzských městech Nantes a La Rochelle. Ke konstrukci motoru, který by mohl pohánět auta, však vedla cesta dalšími osmi lety vývoje a čtyřiceti novými patenty.

A jak motor funguje? Na spodku auta jsou tři dlouhé trubice vyrobené z odolného plastu a vyztužené uhlíkovými vlákny. Obsahují 90 m3 vzduchu stlačeného na 300 atmosfér (1 atmosféra je asi 100 kPa), což je 150krát větší tlak, než je v pneumatikách. Tyto nádrže jsou tedy zdrojem „paliva“.
V motoru CAT najdete dva písty, každý o objemu 566 cm3. V první fázi (komprese) motor vlastní silou stlačí vzduch nasátý z okolí na 20 atmosfér. Stlačení plynu způsobí ohřátí vzduchu na 400 °C. Nastupuje fáze vstřikování stlačeného vzduchu z nádrží: ve chvíli, kdy se píst zastaví, se do komory prudce dostává vzduch o vnější teplotě – ochlazení způsobí prudký vzrůst tlaku. Nastává fáze expanze, tlak pohybuje pístem a ten roztáčí klikovou hřídel. Vycházející vzduch se kvůli prudkému zvýšení objemu ochladí. Ve fázi komprese jsou velmi důležité přídavné ojnice, které na konci první fáze udrží konstantní objem komory na dost dlouhou dobu.
Dojezd auta je závislý na rychlosti. Pokud se vozítko, určené pro provoz ve městě, bude pohybovat rychlostí 50 km/h, slibuje výrobce dojezd 324 km. Při maximální rychlosti 110 km/h dojezd prudce klesá. Naplnění nádrže by podle odhadů mělo stát okolo 1,50 €, tedy necelou padesátikorunu. I když by byl dojezd pouze 100 km, jezdilo by auto téměř zadarmo. A předpokládaná koncová cena vozu by se měla pohybovat okolo 250 000 Kč!

 
10 Leden 2008

Od 9. do 13. září 2008 se v novém stuttgartském veletržním areálu uskuteční mezinárodní veletrh AMB věnovaný zpracovávání kovů, který je pravidelně pořádán jednou za dva roky. Veletrh je zaměřen na obráběcí stroje, nářadí, měřící techniku, zajišťování jakosti, techniku pro zpracování materiálů, software, montážní prvky, příslušenství a služby. Pestrý doprovodný program bude zahrnovat moderní výrobní postupy a jejich racionalizaci, obrábění, použité stroje, bezpečnost práce, uživatelské soutěže, setkávání podnikatelů, kooperační burzy, organizované prohlídky veletrhu s průvodcem, programy pro mládež, burzu pracovních příležitostí a kongresy.

http://www.messe-stuttagrt.de/amb

 
10 Leden 2008
současné nejlevnější auto světa

V Indii bylo představeno současné nejlevnější auto světa, indická společnost Tata Motors ukázala možným zákazníkům levný automobil.Tento vůz by měl být v Indii jako kdysi v Evropě VW Brouky nebo malé Fiátky. Model Nano se začne prodávat během tohoto roku v přepočtu asi za 45 000 korun. Dlouho očekávaný nejlevnější automobil světa předvedl na autosalonu Auto Expo v Dillí šéf společnosti Ratan Tata. Firma slíbila konkrétní cenu již před pěti lety, i když tehdy byly ceny surovin mnohem nižší. Nano je čtyřdveřový a čtyřsedadlový hatchback, jehož základní verze bude mít motor o obsahu 623 kubických centimetrů. 33koňový dvouválec vybavený vícebodovým vstřikováním paliva je uložený vzadu a pohání kola zadní nápravy.

 
Začátek Předchozí Další Konec

241 242 243 244 245 246 247 248 249 250