06 Červen 2007
Hlavní nádraží v Berlíně je pro cestující velmi atraktivní komplex budov a také doslova pamětihodností, která si zajisté zaslouží pozornost. K jeho celkové atraktivitě přispívají také dva střešní segmenty (severo-jižní s délkou 200 metrů a východo-západní s délkou 278 metrů).Celou střechu pak tvoří 8 000 kusů skleněných tabulí. Jejich čištění kladlo na vyškolený personál neobyčejné požadavky.
Od května 2007 zastává tuto namáhavou a nebezpečnou práci poloautomatické čistící zařízení Filius Toni, které vyvinuli vědci z Frauhoferského Institutu IFF v Magdeburku. Toto zařízení se bez problémů pohybuje na obrovské střeše, zatímco jej čistící četa řídí dálkovým ovládáním.Poloautomat Filius Toni spolehlivě odstraňuje z celé skleněné střechy nečistoty a to od hřebene střechy, až po okapy a tím přispívá k maximálnímu prostupu slunečního svitu do nádražního komplexu. Čistící poloautomat má 4 kusy balonových pneumatik, které napomáhají jeho spolehlivému a bezpečnému pohybu po střeše.
Zpracoval: Ing. Václav Matys