13 Červenec 2005
Nové Clio se stává osmým "pětihvězdičkovým" vozem značky Renault v bezpečnostních testech Euro NCAP. Maximální počet "5 hvězdiček" dostal za 32,67 bodů z 37 možných. Tento vůz se může pochlubit také maximálním počtem 4 hvězdiček v oblasti bezpečnosti dětských pasažérů a potvrzuje tak svoji pověst rodinného vozu.
Renault Nové Clio je vybaven Systémem bezpečnosti Renault 3. generace garantujícím optimální kontrolu cestujících na všech sedadlech.Při čelním nárazu probíhá aktivace této bezpečnostní výbavy s ohledem na tělesnou stavbu řidiče, změřenou díky čidlu ve vodící kolejnici. Přední sedadla jsou rovněž vybavena systémy zabraňujícími podklouznutí v sedadle a omezovači tahu kalibrovanými na 400 daN, které chrání hrudník.
Vzadu je riziko podklouznutí v sedadle omezeno použitím bezpečnostních pásů s předpínači, pevných a vertikálně umístěných spon pásů a výstupkem v plechové konstrukci pod sedákem všech tří sedadel.
Konstrukce, je složena z nových typů oceli a materiálů lépe absorbujících a rozdělujících kinetickou energii. Přední, boční a zadní části karoserie jsou koncipovány tak, aby na nich proběhla programovaná deformace, která redukuje účinnost a prudkost nárazu na cestující.
Kabina, nedeformovatelná a velmi pevná zóna, se chová jako „záchranná komora“ cestujících, chránící je před jakýmkoliv proniknutím prvků z předního bloku (motoru, převodovky, akumulátoru, skříně motoru a příslušenství). Tyto prvky jsou koncipovány tak, aby se při nárazu smrštily.
Renault Nové Clio používá v panelech dveří výplně a hliníkový pás, který umožňuje již od počátku bočního nárazu působit tak, aby co nejúčinněji chránil tělo cestujících. V případě čelního nárazu do stromu nebo do sloupu chrání stropní airbag hlavy cestujících na předních a zadních sedadlech a boční airbagy integrované do předních sedadel současně chrání hrudník.