13 Červenec 2005

clio_1.jpgNové Clio se stává osmým "pětihvězdičkovým" vozem značky Renault v bezpečnostních testech Euro NCAP. Maximální počet "5 hvězdiček" dostal za 32,67 bodů z 37 možných. Tento vůz se může pochlubit také maximálním počtem 4 hvězdiček v oblasti bezpečnosti dětských pasažérů a potvrzuje tak svoji pověst rodinného vozu.

Renault Nové Clio je vybaven Systémem bezpečnosti Renault 3. generace garantujícím optimální kontrolu cestujících na všech sedadlech.
Při čelním nárazu probíhá aktivace této bezpečnostní výbavy s ohledem na tělesnou stavbu řidiče, změřenou díky čidlu ve vodící kolejnici. Přední sedadla jsou rovněž vybavena systémy zabraňujícími podklouznutí v sedadle a omezovači tahu kalibrovanými na 400 daN, které chrání hrudník.
Vzadu je riziko podklouznutí v sedadle omezeno použitím bezpečnostních pásů s předpínači, pevných a vertikálně umístěných spon pásů a výstupkem v plechové konstrukci pod sedákem všech tří sedadel.
Konstrukce, je složena z nových typů oceli a materiálů lépe absorbujících a rozdělujících kinetickou energii. Přední, boční a zadní části karoserie jsou koncipovány tak, aby na nich proběhla programovaná deformace, která redukuje účinnost a prudkost nárazu na cestující.
Kabina, nedeformovatelná a velmi pevná zóna, se chová jako „záchranná komora“ cestujících, chránící je před jakýmkoliv proniknutím prvků z předního bloku (motoru, převodovky, akumulátoru, skříně motoru a příslušenství). Tyto prvky jsou koncipovány tak, aby se při nárazu smrštily.
Renault Nové Clio používá v panelech dveří výplně a hliníkový pás, který umožňuje již od počátku bočního nárazu působit tak, aby co nejúčinněji chránil tělo cestujících. V případě čelního nárazu do stromu nebo do sloupu chrání stropní airbag hlavy cestujících na předních a zadních sedadlech a boční airbagy integrované do předních sedadel současně chrání hrudník.