Společnost Nokia představila strategii, jejímž cílem je nabídnout přednosti mobility na nových rozvojových trzích a uvedla také dva nové mobilní telefony – Nokia 1110 a Nokia 1600. Tyto modely jsou určené pro začínající uživatele a spotřebitele zvláště na trzích, jako je např. Afrika. Nokia zároveň oznámila zavedení služby Nokia Prepaid Tracker, prvního síťového řešení na světě, které uživatelům předplacených služeb umožňuje po každém hovoru sledovat na displeji přístroje zůstatek na účtu.
Nokia 1110 a Nokia 1600 se řadí k sortimentu zaváděcích telefonů, které sází na snadnou ovladatelnost, spolehlivost a cenovou dostupnost a obsahují technologické vybavení, které snižuje pro spotřebitele celkové náklady na provoz mobilního telefonu. Předpokládá se, že oba modely budou na pultech obchodů k dostání ve třetím čtvrtletí roku 2005.Většina mobilních uživatelů na nových rozvojových trzích využívá spíše předplacených služeb. Bezprostřední a aktuální informace o stavu účtu, které služba Nokia Prepaid Tracker nabízí, odstraňují nutnost kontaktovat operátora se základními dotazy na zůstatek na účtu, a tím i náklady na jejich poskytování, které jsou na nových trzích obvyklé. Telefony Nokia 1110 a Nokia 1600 jsou prvními přístroji se zabudovanou podporou služby Nokia Prepaid Tracker, která uživatelům předplacených služeb po každém volání nebo po odeslání každé zprávy automaticky oznamuje zůstatek na účtu.