15 Únor 2006
V těchto dnech byly proražené dva silniční tunely tvořící součást dopravní infrastruktury přístavu Vuossaari v Helsinkách. Zakázku na výstavbu tunelů Porvarinlahti pro jednu z největších finských stavebních společností Skanska Tekra OY získali stavaři ze slovenské Skanska BS i díky zkušenostem ze staveb tunelů v Německu, Sýrii, Slovinsku a naposledy v Itálii. Stavbu v hodnotě téměř 150 miliónů slovenských korun zahájila Skanska BS koncem srpna 2005. Po dokončení celého projektu, který zahrnuje i železniční tunel Labbacka, bude přístav Vuossaari nejmodernější v Baltském moři.
„Tunely vedou přes chráněnou přírodní oblast Natura 2000, což klade vysoké nároky na dodržování veškerých environmentálních požadavků. Jeden úsek železničního tunelu považují odborníci za jeden z nejtěžších a technicky nejnáročnějších úseků, které se momentálně ve Finsku staví,“ dodal Juraj Ježek, vedoucí organizační složky Skanska BS ve Finsku.
Smlouvu na výstavbu tří tunelů u Helsinek podepsala Skanska BS se společností Skanska Tekra OY Helsinky, která je jednou z hlavních obchodních jednotek společnosti Skanska a na finském stavebním trhu zaujímá vedoucí postavení. Proces etablování se Skanska BS na perspektivním skandinávském trhu završila v prosinci 2005 historicky první oficiální registrace pobočky slovenské firmy na území Finska. Skanska BS působí ve Finsku od roku 2004. Na ostrově Aland provádí betonářské práce na výstavbě podzemní čističky odpadních vod.
www.skanska.cz