14 Září 2005

yetti_1.jpgModrou barvu vystřídala oranžová, uzavřenou karosérii obrněného hatchbacku střídá otevřená karosérie s plátěnou střechou a ochranným rámem za předními sedadly. Jediný pár dveří dělá z původního Yetiho studii s tvary opravdového SUV, které je charakteristické mohutným ochrannými ochrannými oblouky v zadní otevřené části vozu. Nad cestujícími vpředu zůstává odnímatelná pevná střecha, ti vzadu nepohrdnou v případě nepřízně počasí alespoň střechou látkovou.

Střešní díl nad cestujícími vpředu lze složit na třetiny a sejmout (nechat doma nebo uložit za sedadla), látkový díl je jen jednoduše připevněn na boční ochranné oblouky. Boční skla v zadní části vozu jsou také demontovatelná. Přední pár dveří má bezrámová okna (z rámu vlastně zbyla jen zadní vodící část u B-sloupku).

Automobil přijel při premiéře na scénu po svých, podle zvuku motoru jde zřejmě o tříválec.

Budoucnost této studie je jako vždy velmi nejistá. V minulosti sice předseda představenstva Škody Auto připustil, že se v Boleslavi pracuje na přípravě sériové podoby studie Yeti, ale zda půjde o univerzálnější uzavřenou karosérii nebo tento otevřený pick-up není vůbec jisté. Na trh by se nový model mohl dostat nejdříve za tři roky, tzn. kolem roku 2008.

Před půl rokem v Ženevě se mluvilo při premiéře modrého Yetiho jen o pohonu jediné nápravy, později si Škoda ponechala otevřenou i variantu pohonu všech kol.

Oranžová barva pro Yetiho není vůbec novinkou. Svět již viděl tři barevná provedení ženevské studie. Vedle modrého ženevského kusu, který byl poté k vidění i na brněnském autosalonu, Škoda Auto vystavovala ještě oranžový exemplář na Shanghai Motor Show letos na jaře a šedý kus při příležitosti výstavy 100 let automobilů Škoda na autosalonu v Brně.
www.skoda-auto.cz