Společnost SEW-EURODRIVE jako jedna z prvních implementovala do své logistiky platební styk formou Selfbilling. Impulsem byla spolupráce s kolínskou automobilkou TPCA. „Implementace metody selfbilling značně zefektivní platební styk s našimi zákazníky. Doufám, že časem se tato v Evropě běžná forma platebního styku zařadí mezi běžné standardy u více českých společností,“ říká Tomáš Duba, Sales Manager společnosti SEW. „Každá cesta ke zjednodušení papírování je podle mého názoru dobrá cesta,“ dodává.
Selfbilling
Selfbilling je proces, při kterém jsou platby mezi společnostmi integrovány do logistického procesu. Zatímco při klasické fakturaci fakturu vystavuje dodavatel na základě expedice a zákazník páruje fakturu s dodacími listy, při selfbillingu fakturu i dodací list vystavuje zákazník okamžitě na základě příjmu zboží (non JIT proces) nebo požadavku na dodávku (JIT proces).
Jednodušší oběh dokumentů
Selfbilling řeší problémy se zaúčtováním faktury, která neodpovídá dodacímu listu, problémy v případě nekonzistentnosti dat na faktuře a dodacím listu, v případě dodání nekvalitního zboží apod. Integrací plateb do logistického procesu je zaručena konzistence dat, odpadají problémy se zaúčtováním faktury, platba je provedena okamžitě. Velkou výhodou je možnost využití EDI (elektronická výměna dokumentů) pro komunikaci dat.