19 Prosinec 2005
První dny provozu vlaků SC Pendolino potvrdily velký zájem cestujících o nové kvalitní spojení Prahy s Ostravou. Denně je v průměru využívá 1 400 – 1 500 cestujících. Vlaky SC Pendolino, podobně jako v případě letecké přepravy či dálkových autobusových linek, přepravují pouze sedící cestující. Z důvodu maximálního pohodlí přepravy je nástup do vlaku možný pouze s platnou rezervací místa.
České dráhy doporučují všem svým klientům, aby si pro vlastní pohodlí zajistili s dostatečným předstihem rezervaci pro svoji cestu spojem SC Pendolino prostřednictvím pokladen ČD nebo internetového prodeje. Zvláště nyní, v předvánočním období, kdy řada cestujících pojede na návštěvu ke svým rodinným příslušníkům, se proto může stát, že místa v některých spojích budou již vyprodána.Jednotka pendolino
Sedmivozové jednotky PENDOLINO řady 680 budou moci využívat tři různé trakční napájecí systémy používané u Českých drah (ČD), Německých drah (DB) a Rakouských drah (ÖBB). ČD je budou provozovat na tratích spojujících Českou republiku s Rakouskem, Slovenskem a v budoucnosti s Německem. Systém naklápění spolu s aktivním bočním vypružením vystřeďuje vozovou skříň vůči podvozku. To vše zajišťuje vysokou úroveň jízdního komfortu pro cestující i v obloucích při vyšších rychlostech, čímž se vlaky PENDOLINO proslavily. Vlaky PENDOLINO jsou navíc vybaveny systémem řízení vlaků ATLAS firmy ALSTOM, což umožní tomuto nejnovějšímu produktu v dlouhé řadě modelů PENDOLINO plně vyhovět evropským normám o interoperabilitě v oblasti ERTMS (evropský vlakový zabezpečovací systém).
Každá ze sedmi souprav sestává ze čtyř hnacích vozidel a tří vložených vozů .Vozová skříň je vyrobena z hliníkových profilů. PENDOLINO nabízí celkem 333 míst pro cestující (včetně 2 míst pro invalidní vozíky) s velkým a pohodlným barem v bistru.
www.scpendolino.cz, www.cd.cz