Rčení o „šikovných českých ručičkách“ stále platí v případě českých mechaniků společnosti Scania. Že je o zručné zaměstnance v celé Evropě velký zájem, potvrzuje unikátní program společnosti Scania s názvem Virtuální servis. V rámci Virtuálního servisu vyjíždějí mechanici odpovídající technické a odborné úrovně ze servisní sítě Scania CER (Česká republika, Slovensko, Maďarsko) na krátkodobé stáže do servisů Scania v západní a severní Evropě. Jednotlivé týmy se skládají ze 3 až 5 mechaniků a v partnerském servise pracují po dobu šesti týdnů. Získávají tak zajímavé pracovní zkušenosti, ale především pokrývají velký zájem západoevropské servisní sítě Scania o kvalifikované mechaniky.
„Tento projekt původně vznikl jako reakce na poptávku západoevropské servisní sítě po kvalitních mechanicích na vysoké odborné úrovni. Díky tomu, že naše servisní síť disponovala mírnou nadkapacitou těchto kvalitních mechaniků, zorganizovali jsme tým s jazykovou vybaveností a vyrazili na první výjezd do Irska. To bylo před dvěmi lety,“ říká ke vzniku celého programu Pavel Novotný, vedoucí projektu Virtuální servis Scania CER.Pracovní výjezd jako zaměstnanecký benefit
Pracovní výjezdy umožňují nejen prohloubení jazykových znalostí a velmi dobré finanční ohodnocení, ale také možnost vyjet na pracovní stáž při zachování všech domácích zaměstnaneckých výhod. Další výhodou jsou nulové starosti s vyřízením formalit, které obvykle s pracovním pobytem v zahraničí souvisejí. „Pro někoho je tento projekt životní šancí jak vycestovat do zahraničí a pracovat tam. Této nabídky proto využívá stále více mechaniků a několik z nich dokonce opakovaně,“ dodává Novotný. Za téměř dva roky působení se týmy Virtuálního servisu podívali do Irska, Německa, Norska a Velké Británie. Právě velký zájem a úspěch rozhodl o pokračování projektu, který se tak stal velmi zajímavou a vyhledávanou výhodou zaměstnanců společnosti.
Zkušenost z Norska
V první polovině roku takto působila pětičlenná skupina mechaniků v dílně dealerství Rade, které se nachází v jihovýchodní části Norska asi 100 kilometrů od hlavního města Osla. Na mnohých zakázkách pracovali společně s místními servisními týmy a pomáhali zkrátit čekací dobu pro jejich zákazníky. „Zpočátku pracovala naše skupina samostatně pouze s asistencí jednoho z mistrů místního servisu. Postupně se ale našim mechanikům podařilo vylepšit komunikaci s norskými kolegy do té míry, že ke konci pobytu skupina splynula s místními týmy,“ říká Jaroslav Smetana, vedoucí skupiny složené z mechaniků ze servisů Scania z Frýdku Místku, Brna a Prahy.
Šance pro šikovné mechaniky
„Není jednoduché zajišťovat nadkapacitu kvalitních mechaniků v naší servisní síti, protože obecně najít a udržet kvalitní zaměstnance je dnes problém. Ale právě možnost osobního rozvoje a výjezdu na zahraniční stáž je pro mechaniky velmi zajímavý benefit společnosti Scania,“ říká Pavel Novotný a dodává: „Dveře jsou u nás otevřeny pro každého šikovného mechanika.“
www.scania.cz