Rčení o „šikovných českých ručičkách“ stále platí v případě českých mechaniků společnosti Scania. Že je o zručné zaměstnance v celé Evropě velký zájem, potvrzuje unikátní program společnosti Scania s názvem Virtuální servis. V rámci Virtuálního servisu vyjíždějí mechanici odpovídající technické a odborné úrovně ze servisní sítě Scania CER (Česká republika, Slovensko, Maďarsko) na krátkodobé stáže do servisů Scania v západní a severní Evropě. Jednotlivé týmy se skládají ze 3 až 5 mechaniků a v partnerském servise pracují po dobu šesti týdnů. Získávají tak zajímavé pracovní zkušenosti, ale především pokrývají velký zájem západoevropské servisní sítě Scania o kvalifikované mechaniky.
Pracovní výjezd jako zaměstnanecký benefit
Pracovní výjezdy umožňují nejen prohloubení jazykových znalostí a velmi dobré finanční ohodnocení, ale také možnost vyjet na pracovní stáž při zachování všech domácích zaměstnaneckých výhod. Další výhodou jsou nulové starosti s vyřízením formalit, které obvykle s pracovním pobytem v zahraničí souvisejí. „Pro někoho je tento projekt životní šancí jak vycestovat do zahraničí a pracovat tam. Této nabídky proto využívá stále více mechaniků a několik z nich dokonce opakovaně,“ dodává Novotný. Za téměř dva roky působení se týmy Virtuálního servisu podívali do Irska, Německa, Norska a Velké Británie. Právě velký zájem a úspěch rozhodl o pokračování projektu, který se tak stal velmi zajímavou a vyhledávanou výhodou zaměstnanců společnosti.
Zkušenost z Norska
V první polovině roku takto působila pětičlenná skupina mechaniků v dílně dealerství Rade, které se nachází v jihovýchodní části Norska asi 100 kilometrů od hlavního města Osla. Na mnohých zakázkách pracovali společně s místními servisními týmy a pomáhali zkrátit čekací dobu pro jejich zákazníky. „Zpočátku pracovala naše skupina samostatně pouze s asistencí jednoho z mistrů místního servisu. Postupně se ale našim mechanikům podařilo vylepšit komunikaci s norskými kolegy do té míry, že ke konci pobytu skupina splynula s místními týmy,“ říká Jaroslav Smetana, vedoucí skupiny složené z mechaniků ze servisů Scania z Frýdku Místku, Brna a Prahy.
Šance pro šikovné mechaniky
„Není jednoduché zajišťovat nadkapacitu kvalitních mechaniků v naší servisní síti, protože obecně najít a udržet kvalitní zaměstnance je dnes problém. Ale právě možnost osobního rozvoje a výjezdu na zahraniční stáž je pro mechaniky velmi zajímavý benefit společnosti Scania,“ říká Pavel Novotný a dodává: „Dveře jsou u nás otevřeny pro každého šikovného mechanika.“
www.scania.cz