23 Červenec 2007

44229_Letiste_Cina$1$300dpi.jpgSpolečnost Siemens v současné době buduje na novém terminálu mezinárodního letiště v Pekingu jeden z nejmodernějších systémů přepravy zavazadel na světě. Systém, který bude schopen vytřídit a přepravit více než 19.000 kusů zavazadel za hodinu, obsahuje vysokorychlostní zařízení přepravující zavazadla rychlostí 11 metrů za vteřinu. Systému tak nebude trvat ani 25 minut, aby zavazadlo přepravil od přepážky odbavení až k nejvzdálenějšímu letadlu. Zařízení bude spuštěno na jaře 2008, a bude tak připraveno na olympijské hry, které začínají v srpnu. Díky novému terminálu se pekingské letiště stane jedním z největších na světě - ročně přepraví 60 milionů cestujících, 1,8 milionu tun nákladu a obslouží 500.000 letadel. Také prostory letiště mají majestátní vzhled, neboť komplex vypadá jako mýtický čínský drak. V „hlavě“ draka je umístěna vstupní hala, která bude obsahovat celkem 330 odbavovacích přepážek a vnitrostátní terminál. Pasažéry bude „trupem“ draka k mezinárodnímu terminálu, umístěnému vzadu, přepravovat speciální vlak.

ro srovnání: mezinárodní letiště Praha odbavilo v loňském roce rekordních 11,5 milionů cestujících. Největší české letiště má tři vzletové dráhy s celkovou kapacitou 203.000 pohybů letadel ročně. Letiště rovněž disponuje zařízením pro odbavení zavazadel s kapacitou 3.200 kusů za hodinu. (Zdroj: www.letistepraha.cz)

Ačkoliv jej pasažéři nikdy neuvidí, systém přepravy zavazadel společnosti Siemens v podzemí terminálu bude nepostradatelnou součástí schopnosti letiště obsloužit až dvě letadla za minutu. Systém, skládající se ze zhruba 50 kilometrů dopravních pásů a jehož maximální rychlost je 40 km/h, bude jedním z nejdelších a nejrychlejších na světě. Zavazadla budou „spěchat“ tunelem o délce 2,5 km, který propojuje vnitrostátní a mezinárodní terminál, a to doslova pod nohama pasažérů.

Aby zavazadla při takové rychlosti nespadla z pásu, budou přepravována ve vozících vybavených RFID čipy. Ty budou naprogramovány daty o majitelích a destinacích ve zlomcích vteřiny předtím, než vozíky vyrazí systémem k příslušnému terminálu.

Systémový software pro pekingské letiště prošel důkladnými testy v jednom z nejdůmyslnějších zařízení pro přepravu zavazadel v Německu – v Letištním centru Siemens ve Fürthu, které společnosti slouží jako simulační letiště. Testy umožnily odborníkům společnosti Siemens minimalizovat riziko poruchy systému před jeho instalací v Pekingu. Jejich úspěch znamená, že k počátečnímu schválení zařízení na přepravu zavazadel mezinárodním letištěm v Pekingu dojde již v červenci.

Společnost Siemens v minulosti realizovala podobnou zakázku pro mezinárodní letiště v Hong Kongu. Systém na hongkongském letišti je v provozu 24 hodin denně a jeho přepravní kapacita činí 20.000 zavazadel za hodinu. V areálu letiště se nachází celkem 288 odbavovacích přepážek, 20 skenovacích bran, 4 hlavní a 4 vedlejší třídiče a zařízení pro prověřování zavazadel.
http://www.siemens.cz