12 Září 2007
první jízdní dojmy
Všechny verze vozů disponují bezklíčovým otevíráním, a široce otevíratelnými dveřmi se nastupuje k pohodlným, leč poněkud nezvykle umístěným sedadlům. Zatímco vepředu je sedák relativně vysoko a zvláště v kombinaci s panoramatickou střechou jsou vyšší cestující v kontaktu se stropem, nízké zadní sedáky neposkytují pro stehna kvalitní oporu. Naopak na délku je v obou řadách místa dost.
Interiéru vládne zdařilá kombinace mírných křivek a dobrého zpracování. Na kvalitě získal nejen tříramenný volant, ale i odezva příjemně tuhého řízení, které kromě motorizace 1.6/81 kW používá hydraulický posilovač s proměnným účinkem. Chválíme také prodloužené páčky pod volantem a tradičně dobrý ovladač audiosoustavy tamtéž, naopak řazení manuální převodovky je oproti konkurenci stále poněkud gumové.
Vznětový dvoulitr se dodává ve třech výkonových variantách, my jsme zvolili k seznámení „střední cestu“, tedy 2.0 dCi/110 kW. Potenciálně jeden z nejžádanějších motorů byl velmi dobře utlumen, i na volnoběh nebyl zvuk příliš ostrý. Průměrné spotřeby 6,1 l/100 km jsme v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhli při průměrně dynamické jízdě, několikrát jsme přitom motor vytočili až k omezovači v 5100 otáčkách.
Velmi zvědavi jsme byli hlavně na kombinaci s agregátem 1.5 dCi/81 kW, od kterého si hodně slibuje i český dovozce. Při polovičním zatížení a opět nijak spořivé jízdě jsme neměli pocit nedostatku výkonu, spotřebu se dařilo držet pod 6,5 l/100 km a při snaze o úspory spotřeba okamžitě klesla pod šestilitrovou hranici.
Karoserie se výrazně nenaklání, sklon k nedotáčivosti je nepozorovatelný a odpružení oproti předchůdci výrazně a chvályhodně přitvrdilo. Komfort jízdy tím ale neutrpěl, občasné nerovnosti absorboval podvozek bez větších rázů a ke klidu
přispívaly i účinné brzdy.
Renault laguna se v ČR začne prodávat od poloviny listopadu ve verzi liftback, kombi pak ještě před Vánoci. Ceny budou stejné, v některých luxusnějších verzích dokonce nižší než druhé generace. Kupé s avizovanými třílitrovými motory bude představeno na podzim 2008.
www.renaultrevue.cz
Po třinácti letech a dvou generacích chystá Renault ve střední třídě ofenzívu. Tradiční liftback a kombi doplní příští rok i kupé a na zhýčkané evropské zákazníky čeká už od počátku sedm motorů včetně 1.5 dCi! Podrobné představení vozu Renault Laguna jsme zveřejnili již před časem, soustředíme se tedy jen na praktické zkušenosti. Exteriér navazuje v mnohém na předchozí generaci, například přední světlomety jsou ale protažené více ke středu vozu a laguna tak vypadá užší než ve skutečnosti. Nejdéle jsme si ovšem zvykali na vysoko umístěné, leč jinak úzké zadní skupinové svítilny u liftbacku.
Kombi bude zase pravděpodobně udivovat relativně zapuštěnými pátými dveřmi, chvályhodná je zde ale malá výška nakládací hrany. Využitelnost základních zavazadlových prostorů o objemu 450, resp. 508 litrů zvyšuje i vnitřní šířka 1070 mm, zadní sedadla se navíc dají sklopit zcela do roviny a v kombi tak vznikne prostor s využitelnou délkou až 2010 mm!Všechny verze vozů disponují bezklíčovým otevíráním, a široce otevíratelnými dveřmi se nastupuje k pohodlným, leč poněkud nezvykle umístěným sedadlům. Zatímco vepředu je sedák relativně vysoko a zvláště v kombinaci s panoramatickou střechou jsou vyšší cestující v kontaktu se stropem, nízké zadní sedáky neposkytují pro stehna kvalitní oporu. Naopak na délku je v obou řadách místa dost.
Interiéru vládne zdařilá kombinace mírných křivek a dobrého zpracování. Na kvalitě získal nejen tříramenný volant, ale i odezva příjemně tuhého řízení, které kromě motorizace 1.6/81 kW používá hydraulický posilovač s proměnným účinkem. Chválíme také prodloužené páčky pod volantem a tradičně dobrý ovladač audiosoustavy tamtéž, naopak řazení manuální převodovky je oproti konkurenci stále poněkud gumové.
Vznětový dvoulitr se dodává ve třech výkonových variantách, my jsme zvolili k seznámení „střední cestu“, tedy 2.0 dCi/110 kW. Potenciálně jeden z nejžádanějších motorů byl velmi dobře utlumen, i na volnoběh nebyl zvuk příliš ostrý. Průměrné spotřeby 6,1 l/100 km jsme v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhli při průměrně dynamické jízdě, několikrát jsme přitom motor vytočili až k omezovači v 5100 otáčkách.
Velmi zvědavi jsme byli hlavně na kombinaci s agregátem 1.5 dCi/81 kW, od kterého si hodně slibuje i český dovozce. Při polovičním zatížení a opět nijak spořivé jízdě jsme neměli pocit nedostatku výkonu, spotřebu se dařilo držet pod 6,5 l/100 km a při snaze o úspory spotřeba okamžitě klesla pod šestilitrovou hranici.
Karoserie se výrazně nenaklání, sklon k nedotáčivosti je nepozorovatelný a odpružení oproti předchůdci výrazně a chvályhodně přitvrdilo. Komfort jízdy tím ale neutrpěl, občasné nerovnosti absorboval podvozek bez větších rázů a ke klidu
přispívaly i účinné brzdy.
Renault laguna se v ČR začne prodávat od poloviny listopadu ve verzi liftback, kombi pak ještě před Vánoci. Ceny budou stejné, v některých luxusnějších verzích dokonce nižší než druhé generace. Kupé s avizovanými třílitrovými motory bude představeno na podzim 2008.
www.renaultrevue.cz