14 Listopad 2007

20071113-laguna_coupe4.jpgNabídne 195 dieselových kilowattů? Ještě není nic potvrzeno, pokud ale opravdu dostane Laguna Coupe silné benzinové a dieselové šestiválce bude to poměrně zajímavá alternativa k ostatním silným vozům s karoserií coupé. Studie Fluence z roku 2004 začíná dostávat poslední obrysy. Koncept vozu Laguna Coupe jsme si mohli prohlédnout již na autosalonu ve Frankfurtu, kde Renault odhalil svou vizi velkého GT, odvozenou z nové Laguny.

Renault Laguna Coupe (Concept) má karoserii dlouhou 4685 mm, širokou 1964 mm, vysokou 1372 mm a má rozvor náprav 2710 mm. K pohonu sériové podoby Coupe budou sloužit jednak běžné agregáty, dostupné v klasické Laguně sedan/kombi, na přání ale mohou být k dispozici i mnohem silnější motory.

Podle všeho se bude Coupe pyšnit silným šestiválcovým dieselovým agregátem, vyvinutým v rámci spolupráce Renaultu s Nissanem. Zdvihový objem by měl být 2993 cm³ a nejvyšší výkon 170 resp. 195 kW (budou k dispozici dva výkonové stupně). Nejvyšší točivý moment by měl podle našich informací mít hodnou 450 resp. 550 Nm při 1700 až 3800 ot./min. Motory by měly dopomoci Laguně Coupe k velmi dynamické jízdě, která bude ovšem vykoupena přiměřenou spotřebou a relativně nízkými emisemi CO2 (hovoří se o hodnotě menší než 200 g/km).

Milovníci benzinových šestiválců také nepřijdou zkrátka. V nabídce se totiž zřejmě objeví i šestiválcový benzinový agregát o objemu válců 3,5l a s parametry 177 kW/330Nm, známý z Vel Satisu. Je možné očekávat, že si s tímto motorem technici v Renaultu trošku pohrají a nabídnou nám o něco větší výkon i točivý moment. Oba dva motory by měly být schopny splnit emisní standardy Euro 5, které vejdou pro nová vozidla v platnost v roce 2011.

Zajímavým prvkem v konstrukci velkého kupé je použití řízení všech čtyř kol (Coupé jej dostane jako první), které Renault nazval Active Drive. Laguna Coupe Concept se pohybuje na dvacetipalcových litých kolech obutých do pneumatik o rozměru 245/35 R20. Čtveřice cestujících má v interiéru k dispozici automatickou klimatizaci, rádio s přehrávačem CD i MP3/MP4, navigaci, video a Bluetooth. Podle dostupných informací je Laguna Coupé Concept definitivní podobou sériového vozu, včetně bezrámových oken, difuzoru v zadním nárazníku nebo 6stupňové automatické převodovky. Jiný bude pouze interiér, který bude pochopitelně vycházet ze sériové Laguny.

Vzhledem k tomu, že zahájení prodejů by mělo začít v polovině příštího roku očekáváme, že definitivní podoba modelu Renault Laguna Coupe nám bude odhalena na jarním ženevském autosalonu.
www.renaultrevue.cz