18 Červenec 2007
Motor, který se objevil už také v ceníku Modusu a chystá se do nového Twinga, je novou atraktivní motorizací Clia. Ceny jsou dostupné a spotřeba paliva nižší než u srovnatelně výkonné atmosférické jednotky s vyšším zdvihovým objemem. Zážehovou motorovou paletu Renaultu Clio dnes na českém trhu tvoří (s výjimkou Clia Sport) čtyřválcové motory o objemu 1 149 cm3. Dvě zážehová provedení se 48 a 55 kW nedávno obohatila moderní přeplňovaná varianta 1,2 TCE. Její výkon 74 kW při 5 500 ot./min je v této objemové kategorii, díky přeplňování, nadprůměrný.
Přímé srovnání s nejprodávanějším modelem této třídy na českém trhu říká, že Fabia s konzervativní konstrukcí motoru 1,6 (77 kW) má lepší dynamiku (0-100 km/h za 10,1 s, nejvyšší rychlost 190 km/h), ale kombinovaná spotřeba 6,9 l/100 km je o 1 l benzinu vyšší.
Třídveřové Clio 1,2 TCE Expression se prodává za 339 900,-Kč, pětidveřové za 354 900,-Kč, což je o 25 tisíc více než za atmosférickou verzi s 55 kW. Ve výbavě jsou 4 airbagy, ABS, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, manuální klimatizace (automatická +10 000,-Kč), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu, rádio 2x 15 W s přehrávačem CD a ovládáním pod volantem.
www.renaultrevue.cz