18 Červenec 2007
Motor, který se objevil už také v ceníku Modusu a chystá se do nového Twinga, je novou atraktivní motorizací Clia. Ceny jsou dostupné a spotřeba paliva nižší než u srovnatelně výkonné atmosférické jednotky s vyšším zdvihovým objemem. Zážehovou motorovou paletu Renaultu Clio dnes na českém trhu tvoří (s výjimkou Clia Sport) čtyřválcové motory o objemu 1 149 cm3. Dvě zážehová provedení se 48 a 55 kW nedávno obohatila moderní přeplňovaná varianta 1,2 TCE. Její výkon 74 kW při 5 500 ot./min je v této objemové kategorii, díky přeplňování, nadprůměrný.
Točivý moment má maximum 145 Nm při 3 000 ot./min. Motor je díky malému objemu lehký, a tak nízká spotřeba paliva není jen dílem vysokého měrného výkonu, ale i prakticky nezměněné hmotnosti automobilu (1 090 kg u 3 dv. a 1 100 kg u 5 dv.). Nejvyšší rychlost Clia 1,2 TCE Renault udává 184 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,1 s. Kombinovaný jízdní cyklus ujede toto Clio se spotřebou 5,9 l/100 km, která se neliší od výkonových verzí se 48 a 55 kW.Přímé srovnání s nejprodávanějším modelem této třídy na českém trhu říká, že Fabia s konzervativní konstrukcí motoru 1,6 (77 kW) má lepší dynamiku (0-100 km/h za 10,1 s, nejvyšší rychlost 190 km/h), ale kombinovaná spotřeba 6,9 l/100 km je o 1 l benzinu vyšší.
Třídveřové Clio 1,2 TCE Expression se prodává za 339 900,-Kč, pětidveřové za 354 900,-Kč, což je o 25 tisíc více než za atmosférickou verzi s 55 kW. Ve výbavě jsou 4 airbagy, ABS, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, manuální klimatizace (automatická +10 000,-Kč), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu, rádio 2x 15 W s přehrávačem CD a ovládáním pod volantem.
www.renaultrevue.cz