27 Červen 2005
Světový, i vlastní osobní rekord překonal Rakušan G. Plattner, když dosáhl s Fabií 1.4 TDI při přejezdu napříč Rumunskem z Konstance do Oradei nejnižší možné spotřeby paliva 2,6 litrů na 100 km. Ve středu 25. května 2005 v šest hodin ráno vyrazil G. Plattner s doprovodnou posádkou (tvořenou kameramanem a fotografem) z Konstance směr Oradea. Jejich první zastávka byla v Sibiu, kde čekali místní novináři, aby se seznámili s dílčími výsledky cesty a také odhalili některá z tajemství ekonomické jízdy.
Cílem testu bylo podle Plattnera demonstrovat výkon auta a stanovit skutečnou spotřebu paliva při rozdílných stavech cest a provozu v běžném pracovním dnu. Do cíle cesty Oradei, přijela posádka po téměř třinácti hodinách jízdy, přesně 30 minut před půlnocí. Novináři z doprovodu poté odstranili pečeť z hrdla palivové nádrže a změřili skutečnou spotřebu paliva.A jak si Fabia v testu vedla? Jak je patrné z následujících výsledků, počínala si více než skvěle. Konečná spotřeba činila totiž pouhých 2,6 l/100 km na 847 km! Přitom trasa vedla po normálních silnicích, z nichž jen asi 200 km tvořily dálnice. Větší část vedla po městských a venkovských komunikacích, klesajících po úbočích a stoupajících (přes 45% vzdálenosti) po svazích údolí „Staré řeky“.
Po příjezdu G. Plattner prohlásil:
“Ještě nikdy jsem nedosáhl tak nízké spotřeby se sériovým vozem přesto, že mám už více než třicetiletou zkušenost. Jsem překvapený, co Škoda Fabia 1.4 TDI dokázala. Po více než 12 hodinách nepřetržité jízdy nejsem vůbec unavený a musím uznat, že jsem neočekával, že tohle auto nabízí tak velký komfort na dlouhé cesty. Jsem si jist, že evropský tisk přinese více detailů o tomto testu a jeho výsledcích. …několik rakouských novinářů už mě kontaktovalo”.
Jednoduché počty: jednosměrný lístek na vlak z Konstanty do Oradei stojí 865 lei na osobu. Ta samá cesta, absolvovaná s Fabií 1.4 TDI, stojí 660 lei na osobu. Automobil může pohodlně pojmout 4 osoby, což znamená, že cena pro jednoho může být 165 lei. A to je 5x levnější než cesta vlakem.