10 Duben 2006
Nový průzkum společnosti Motorola prokázal, že mobilní telefony třetí generace (3G) vytváří svá vlastní pravidla, způsoby chování a nová společenství. Jste muž nebo žena ve vedoucí pozici, kterou fascinuje všechno, co přináší nová éra videotelefonie? Nebo jste ten, kdo se videotelefonům vyhýbá ze strachu, že bude přistižen na místech, kde by byla jeho
společenství uživatelů až k vývoji internetové literatury a pohlednic. Dnes zveřejněné výsledky průzkumu s názvem Generation HERE odhalily nejenom nárůst poptávky po nejnovějších mobilních zařízeních a službách, ale rovněž dokumentovaly, že tyto přístroje zásadně mění způsob života a komunikace jejich uživatelů.
Desítky spisovatelů a novinářů cestovaly po celém světě, aby oslovily a pozorovaly uživatele přístrojů třetí generace v různých kulturách pro průzkum Generation HERE. Tento postup podle společnosti Motorola přinesl spíše kvalitativní než kvantitativní obraz světa sítí třetí generace. "Tento průzkum zkoumal jemné nuance," vysvětluje jeho editor Peter Lyle. "Chování a adaptace, kreativní a neobvyklé využití přístrojů. V podstatě
není obtížné vypracovat statistickou zprávu o rozšíření těchto zařízení, ale tyto zprávy, ačkoli mají jistou důležitost, neposkytují ucelený obraz o tom, jak nové technologie ovlivňují životy jejich uživatelů."
Průzkum Generation HERE odhalil překvapivé údaje týkající se věkového rozpětí uživatelů zařízení třetí generace. Ačkoli typickými uživateli mobilních telefonů jsou adolescenti, kterým slouží pro přístup k takovým službám, jako je japonský Mixi a švédský LunarStorm, členové týmu, provádějící průzkum, hovořili rovněž s japonskými prarodiči, kteří vlastnili dva mobilní 3G přístroje - jeden pro sebe a druhý proto, aby si
mohli nahrávat a vyměňovat obrázky a video se svými vnoučaty. "Průzkum Generation HERE nám umožnil širší úhel pohledu," řekl Douglas Hunter, ředitel oddělení pro lepší uspokojování potřeb zákazníků evropské divize společnosti Motorola Mobile Devices. "Jsme přesvědčeni, že jsme si utvořili obraz nejen o tom, jak lidé reagují na zařízení třetí generace teď a tady, ale můžeme si udělat představu i o budoucím vývoji. Je překvapivé,
že technologiemi (a je jedno, o jaké jde) se z tohoto úhlu pohledu zabývá jen velmi málo prací. Jde o způsob, který umožňuje komukoli získat stejné množství informací."
Exkluzivní podcast vysílání rozhovoru se členem průzkumného týmu, Stephenem
Armstrongem, na téma ankety Generation HERE si lze stáhnout na stránkách společnosti The Podcast Network (TPN) na adrese
http://gadget.thepodcastnetwork.com/the-gadget-show-49-generation-here/.
Společnost TPN je světovou jedničkou v oblasti podcastingového vysílání. Od svého vzniku v únoru 2005 se z ní stala společnost, která nabízí a vysílá více než milion programů pro posluchače ve více než 150 zemích. Úplné znění zprávy z průzkumu Generation HERE společnosti Motorola je k dispozici na internetové adrese http://www.whatisrazrspeed.com.