Bridgestone představil svůj první protektor řady Ecopia pro nákladní vozidla. Jedná se o záběrovou pneumatiku M749 Ecopia pro dálkový provoz, která je v Evropě k dispozici od ledna 2011 prostřednictvím dealerské sítě Bandag. Pneumatika M749 Ecopia pro hnací nápravy poskytuje vysokou úroveň trakce, vynikající chování na mokrém povrchu a zároveň snižuje spotřebu paliva a množství emisí CO2. Uvedením pneumatik M749 Ecopia do sektoru protektorů nabízí Bridgestone dopravcům v dálkové dopravě dvojnásobnou výhodu snížených nákladů po celou dobu životnosti pneumatiky a účinnější ochrany životního prostředí.
Protektory vyžadují během výrobní fáze vynaložení menšího množství energie a surovin a zároveň představují efektivnější využívání disponibilního materiálu. Důsledným používáním protektorů klesá množství pneumatik určených k recyklaci nebo uložení na skládky.
Dezén odpovídá přibližně za 40 % valivého odporu pneumatiky, zbývajících 60 % vytváří různé komponenty pláště pneumatiky. Protektorování pneumatik M749 Ecopia s nízkým valivým odporem umožní provozovatelům vozových parků maximálně využívat potenciál pro snižování spotřeby paliva, který spočívá v těchto protektorech.
Bridgestone představil pneumatiky Ecopia pro nákladní vozidla v roce 2010 a správcům vozových parků tím nabídl nová řešení v oblastech ochrany životního prostředí a hospodárného provozu. Díky pokrokovým technologiím při výrobě směsi mají pneumatiky Ecopia pro nákladní vozidla o 12 % nižší valivý odpor v porovnání s předchozími profily Bridgestone, což má za následek snížení spotřeby paliva a emisí CO2.
Pro provozovatele je důležité, že nízkého valivého odporu bylo dosaženo bez kompromisů v provozních vlastnostech pneumatiky, ať se jedná o životnost, přilnavost na mokrém povrchu, rovnoměrnost opotřebení nebo odolnost.
Bridgestone plánuje rozšířit v průběhu letošního roku nabídku protektorů Ecopia o dezén R109 určený pro přívěsy.
+ Při dodržení standardních výrobních postupů, kvality protektorovacích směsí a v neposlední řadě i způsobu jízdy - jsou protektory ekonomicky výhodnější ve srovnání s novými pneumatikami. Úspora je tím významnější, čím je plášť větší a dražší. Výroba protektorů je v podstatě recyklací, takže jsou ekologicky výhodnější než nové pneumatiky. Na výrobu protektoru je potřeba jen 30 procent materiálu z množství potřebného pro nový plášť. Protektory umožňují získat zimní dezén i motoristům, kteří do nákupu nových zimních pneumatik nechtějí či nemohou investovat.
– Protektory obvykle slouží méně kilometrů než nové pneumatiky. Při všech důkladných kontrolách nelze u protektoru garantovat stejnou bezpečnost jako u nové pneumatiky,neboť kostra už má za sebou jistou službu, a je tedy více či méně opotřebovaná. U protektorů zhotovených systémem od patky k patce může motorista při výměnném způsobu či při koupi získat protektory zhotovené na nestejných kostrách, což nepříznivě ovlivní jízdní vlastnosti automobilu. Montáž a vyvážení protektorů v pneuservisu často vyžaduje víc práce než nové pneumatiky.