01 Listopad 2005

off_1.jpgV Praze začíná třídenní mezinárodní konference o centrech na podporu zákazníků (Offshore Customer Management International Conference). Organizátoři dali tentokrát Česku přednost i před tradiční offshoringovou velmocí – Indií.

„Stále více nadnárodních společností v poslední době offshoruje, tedy přesouvá část svých aktivit z Ameriky a západních zemí na východ, kde je levněji. Týká se to například služeb, servisu a podpory informačních systémů, programátorských center, montážních závodů, případně i technologických vývojových center,“ vysvětluje podstatu offshoringu René Samek, ředitel divize podpory investic a aplikovaného výzkumu agentury CzechInvest a dodává: „Nejčastěji míří do Indie, kam je lákají nízké mzdy a dostatek anglicky mluvících pracovníků.“

Skutečnost, že se konference letos koná právě v Praze, dává České republice velkou šanci přilákat potenciální investory. Oproti Indii nebo Číně jim může nabídnout geografickou i kulturní blízkost, vzdělanou pracovní sílu a v neposlední řadě také vládní investiční pobídky. To vše dělá z Česka třetí nejvýhodnější zemi pro offshoring na světě (podle studie The Economist Intelligence Unit 2005). Svědčí o tom i několik již zrealizovaných projektů v oblasti call center a center zákaznických služeb, která u nás otevřely například společnosti Air France, Lufthansa, Accenture nebo Acer.

„O přízeň investorů soupeříme se zeměmi jako Polsko, Maďarsko, Slovensko nebo Jihoafrická republika. Velkými konkurenty však pro nás zůstávají i již zmíněná Indie a Čína. Očekáváme proto, že díky konferenci vzroste pozitivní image České republiky v sektoru call center a následně i počet investic nadnárodních firem,“ komentuje pozici České republiky místopředseda vlády Martin Jahn, který nad akcí převzal záštitu.

K účasti na konferenci je do této doby přihlášeno témař 200 specialistů a manažerů ze sektoru call center. Mezi přednášejícími budou zástupci HSBC Bank, Hewlett Packard, Datamonitor, CM Insight, Convergys a dalších velkých firem působících v sektoru call center. Naposledy se konference Offshore Customer Management konala v dubnu 2005 v indickém Dillí a přítomna byla více než stovka účastníků z dvanácti zemí.

V pořadí již čtvrtou Offshore Customer Management International Conference pořádá britská firma ICT Communications ve spolupráci s agenturou CzechInvest. Uskuteční se od 1.-3. listopadu v hotelu Corinthia Towers v Praze. Mezi další partnery konference patří například společnost Accenture, která otevřela jedno z prvních center sdílených služeb v České republice. Konference kombinuje špičkový interaktivní program s možností navštívit fungující offshoringové provozovny ve střední a východní Evropě, např. v České republice, Polsku a Maďarsku.
www.offshorecm.com