Opona se uzavřela nad EMO Milano 2009, světová show se konala na výstavišti FIERA Milano ve dnech 5.–10. října 2009. Výsledky této světové výstavy propagované CECIMO a organizované EFIM – divizí UCIMU – jsou pozitivní navzdory obtížným ekonomickým souvislostem. Během 6 dní konání výstavy organizátoři registrovali 124 660 návštěvníků z 99 zemí z pěti kontinentů. Obdivuhodná zahraniční účast, reprezentující 41 % z celkového počtu návštěvníků, svědčí o mezinárodním charakteru, který tradičně EMO Milano má. První místo zaujali návštěvníci z Německa, celkovým podílem 12,8 % mezinárodních návštěvníků, následováni Amerikou, Českou republikou, Finskem, Francií, Japonskem, Indií, Polskem, Ruskem a Švýcarském.
Souběžně s účastí zájemců ze starého kontinentu byl zvláště vysoký podíl neevropských návštěvníků – 40,1 % z celkového počtu. Analýza mezinárodní účasti potvrzuje důležitost EMO a pozici italského průmyslu výrobních technologií, který zaujímá páté místo ve světovém měřítku ve spotřebě výrobních systémů a druhé místo v evropském měřítku. Mezi prvními dvaceti ve světě je sedm mimoevropských zemí jako Indie, Rusko, Japonsko, Spojené státy, Brazílie, Korea a Tchaj-wan. Účast asijských účastníků byla úctyhodná, dosahovala 19,4 % zahraničních návštěvníků veletrhu. V 11 halách, ve kterých byla výstava pořádána, se pohybovali četní indičtí, japonští, korejští a čínští návštěvníci. Mezi návštěvníky z amerického kontinentu (9 % z celkového počtu) byli hojně zastoupeni zájemci z USA a Brazílie. Kromě návštěvníků přitáhlo EMO i pozornost mezinárodních novinářů – celkem jich na veletrhu bylo akreditováno 377.
Počet studentů technických škol a univerzit zajímajících se o poslední vývoj na poli výrobních technologií dosáhl na výstavě počtu 5 667. V souladu s tradicí hledali organizátoři EMO propojení mezi světem vzdělávání a světem průmyslu. Zájem, který veletrh EMO Milano vzbudil, se také potvrdil v návštěvnosti výstavního internetového portálu. Bylo zhlédnuto více než 1 milion stránek na portálu www. emo-milan.com, který se tak stal mimořádným informačním kanálem – jen v říjnu měl více než 150 000 unikátních návštěvníků. 75 % z nich bylo mezinárodních, s průměrem 15 000 přístupů denně.
Největší počet návštěv webu byl samozřejmě z Itálie, následovalo Německo, Švýcarsko, USA, Japonsko, Španělsko, Francie, Indie a Čína. Rozvoj nových kanálů umožnil, aby informace na internetu byly průběžně aktualizovány. Stejně tak byl aktualizován nový kanál EMO MILANO 2009 na YouTube, který nabídl více než 5000 videoprezentací, a byl hodnocen jako jeden z nejnavštěvovanějších kanálů v průběhu EMO. Na počátku října zaznamenal interaktivní katalog dostupný ve čtyřech jazycích více než 1 milion návštěv: 450 000 v italštině, 350 000 v angličtině, 350 000 v němčině a 150 000 ve francouzštině. „Tato čísla,“ říká Pier Luigi Streparava, který byl jmenován generálním komisařem výstavy EMO Milano, „dokazují důležitost tohoto podniku, který navzdory obtížným ekonomickým souvislostem dokázal přitáhnout pozornost veřejnosti. Jinými slovy, nabídka více než 1 400 firem na ploše 100 000 čtverečních metrů a reprezentující 39 zemí zaujala návštěvníky z celého světa.“
Čísla účasti mezinárodních delegací jsou také zajímavá, nezávislé skupiny zvané Italským institutem pro zahraniční obchod a UCIMU jsou delegace Albánie, Argentiny, Brazílie, Číny, Chorvatska, Koreje, Japonska, Indie, Maroka, Ruska, Srbska, Slovinska, Jižní Afriky a Vietnamu. „Udělali jsme maximum pro organizaci EMO,“ říká generální komisař, „a jsem hrdý na to, že návštěvníci, kteří přijeli na tuto mezinárodní show, byli spokojení.“ Příští EMO Milano je plánováno na 5. až 10. října 2015 a bude pořádáno v hlavním městě Lombardie souběžně se světovou výstavou Expo. Díky mezinárodní výstavě bude hrát svoji roli jako hlavní město pokroku a výzkumu. Jistě bude probíhat velká spolupráce mezi těmito dvěma akcemi, a protože to bude EMO století, Milano přitáhne ne méně než 200 000 návštěvníků a na 2 000 vystavovatelů.
internetové stránky EMO Milano v angličtině ZDE