Letiště Roissy-Charles de Gaulle se může nyní pochlubit plně automatickým systémem metra s nepřetržitým provozem. Přeprava mezi terminály, parkovištěm i navazující dopravou zabere nyní jen několika minut. Siemens dále zodpovídá i za provoz a údržbu celého systému. Začátkem měsíce dubna tohoto roku byl na pařížském letišti Roissy-Charles de Gaulle slavnostně zahájen provoz plně nového automatického systému metra od společnosti Siemens, který na 3,3 km dlouhé trase s pěti stanicemi spojí terminály letiště CDG 1, CDG 2 a CDG 3 za necelých osm minut. Nový systém metra s označením „CDGVAL“ přepraví cestující i pracovníky letiště mezi terminály, parkovišti a nástupišti regionální i dálkové železniční dopravy snadněji, rychleji a na čas, a to vše 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Během špičky jezdí vlaky každé čtyři minuty.
Nový systém Val na letišti Charlese de Gaulla také šetří životní prostředí: díky jeho provozu odpadá provoz pendlujících autobusů a ušetří se tak až 750 tun nafty. Sníží se tím emise oxidů dusíku o téměř 15 tun a emise oxidů uhlíku klesnou o téměř 2500 tun ročně.Siemens uzavřel smlouvu na dodávku transportního systému na klíč s provozovatelem letiště, společností Aeroporte de Paris (ADP), v roce 2002. Součástí kontraktu byla dodávka pěti dvouvozových jednotek metra typu Val 208, přičemž každá z nich může přepravit až 120 cestujících včetně jejich zavazadel. Siemens dále dodal řídicí centrálu, automatický řídicí systém vlaku, elektrifikaci, dveře umožňující vstup do souprav na každém z pěti nástupišť a vybavení dep.
ADP pověřilo provozem CDGVAL na příštích pět let společnost Aérosat, dceřinou společnost Keolisu a divize Transportní systémy společnosti Siemens. Do roku 2012 bude divize Transportní systémy společnosti Siemens spolu se svou dceřinou společností Valtrans Services (VTS) mít také na starosti údržbu a servis celého systému metra.
Lehké metro typu Val je již několik let v provozu na letištích Paříž Orly a Chicago O Hare. Dále je tento systém nasazen nebo se staví ve městech Lille, Toulouse, Rennes (Francie), Turín (Itálie), Taipei (Taiwan) a Uijeongbu (Jižní Korea). V roce 2007 zprovozní druhou linku metra se systémem Val město Toulouse. V Turíně prodlouží na podzim stávající trať o dalších pět zastávek.
Společnost Siemens, divize Transportní systémy (TS), patří k největším světovým firmám v oblasti kolejové dopravy. Jako dodavatel komplexních systémů a systémový integrátor sdružuje dnes ve svých obchodních oblastech automatizace a elektrifikace veškeré kompetence, od systémů řízení provozu, přes napájení elektrickou energií, až po vozidla pro městskou i železniční dopravu. Portfolio doplňují rozsáhlé zkušenosti s řízením projektů a moderní koncepce servisních služeb. V obchodním roce 2006 (skončil 30. září 2006) dosáhla divize TS celosvětově obrat 4,5 mld. EUR a měla 18 800 zaměstnanců.
V České republice je Siemens, divize Transportní systémy, zejména dodavatelem nejmodernějších vozů pro pražské metro a osobních, jídelních a lůžkových vozů pro železniční dopravu. Je rovněž významným dodavatelem signalizačních a zabezpečovacích systémů a dalších technologií a komponentů pro zajištění komfortní, spolehlivé a bezpečné kolejové dopravy.
Více informací najdete na internetových adresách http://www.siemens.com/transportation a http://www.siemens.cz/ts.