28 Červen 2006

PEUGEOT_407.jpgModel 407 a motor HDI představují "vítězný pár", který se od uvedení na trh podílí 79 % na celkových prodejích vozu v Evropě a 87 % ve Francii. Nabídka diselových motorů HDI FAP pro verze sedan a SW se v současné době skládá ze dvou pohonných jednotek: 1.6 16 V o výkonu 80 kW (110 k) při 4 000 1/min a točivém momentu 240 Nm (přechodně 260 Nm) při 1 750 1/min spojeném s manuální pětistupňovou

převodovkou, - 2.0 16 V o výkonu 100 kW (136 k) při 4 000 1/min a točivém momentu 320 Nm (přechodně 340 Nm) při 2 000 1/min spojeném se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou se sekvenčním způsobem ovládání Tiptronic system Porsche.
Jedná se o čtyřválec 2.2 HDI bi-turbo FAP
- výkon: 125 kW (170 k) při 4 000 1/min
- točivý moment: 370 Nm při 1500 1/min
- manuální šestistupňová převodovka

Nový motor bude zařazen do nabídky modelů 407 sedan a SW na českém trhu na podzim letošního roku.
Tento nový bi-turbo motor, vrchol řady čtyřválců HDI, je vybaven inovativní technologií, která řidičům verzí 407 sedan a SW poskytne živost a jízdní komfort obvyklý u pohonů s vyšším počtem a objemem válců.
Důkazem jsou vyšší výkonové hodnoty, například u verze sedan stačí řidiči pouhých 30 vteřin k překonání 1 000 m s pevným startem a z 80 na 120 km/h zrychlí na 5. převodový stupeň za 8,1 s. Maximální rychlost dosažená na 6. převodový stupeň je 225 km/h.
Technologie použité u tohoto pohonu, díky nimž je dostatečný točivý moment disponibilní již od nízkých otáček motoru, umožňují zachovat spotřebu paliva (6,1 l v kombinovaném provozu) a emise CO2 (160 g/km).

Nový motor 2.2 HDI FAP představuje čtvrtou fázi spolupráce mezi skupinami PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company a doplňuje řadu HDI motorů s úspěchem vyvíjenou od podpisu spolupráce v roce 1998.
Čtyřválec o objemu 2 179 cm3 je vybaven šestnáctiventilovou mechanikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě.
Mimořádná pozornost byla věnována točivému momentu a rychlosti reakce v nízkootáčkovém režimu, a tak při 1 000 1/min motor vyvíjí již 200 Nm a 280 Nm dosahuje při 1 250 1/min. Navíc se jednotka vyznačuje velkým rozpětím záběru s vysokou disponibilitou motoru při všech režimech otáček (více než 355 Nm při 3 000 1/min). Maximální výkon 125 kW vyvíjí při 4 000 1/min a maximální točivý moment 370 Nm při 1 500 1/min, to znamená o 54 % více než předcházející generace 2.2 HDI při stejném režimu.

Tvorba koncepce motoru byla podřízena ambiciózním cílům :
- Dosáhnout živosti a jízdního komfortu motorů s vyšším počtem válců a současně zachovat sníženou úroveň spotřeby paliva a emisí CO2 (v souladu s technologickou politikou " downsizing ") a vynikající ekologické parametry (Euro 4 a FAP).
- Snížením výšky bloku motoru pod kapotou přispět ke zvyšujícím se nárokům na ochranu chodců při srážce s vozem.
- Dvěma vyvažovacími hřídeli s protiběžnou rotací zajistit vysokou míru akustického a vibračního komfortu.

Nový typ spalovacího prostoru, společná zásobovací rampa Common rail třetí generace s maximálním tlakem 1 800 barů a samozřejmě dva paralelní sekvenční turbokompresory, jsou hlavní technologické inovace, které umožnily vyvinout tuto technickou výzvu.
Více na www.peugeot.cz