21 Srpen 2006
Peugeot 908 RC je poháněn dieselovým motorem HDI FAP sestrojeným pro účast v programu podniků « Le Mans Series » od roku 2007. Tento dvanáctiválec do V s objemem jednoho válce 5,5 l je schopen vyvinout na dieselový motor bezprecedentní výkony – maximální výkon přes 515 kW a hlavně zcela výjimečný točivý moment, který přesahuje
1200 Nm. Těžiště motoru s válci do V pod úhlem 100° je sníženo na maximum. Dva filtry pevných částic FAP, umístěné na konci každého z výfukových potrubí, garantují ekologicky velmi šetrné fungování motoru.Originalita vozu 908 RC spočívá ve snaze dosáhnout co největší kompaktnosti této mechaniky umístěním na střed a napříč vzadu. Stejně tak řízená sekvenční šestistupňová převodovka, speciálně uzpůsobená pro převod fenomenálního točivého momentu, je nebývale kompaktní a je logicky umístěna pod motorem.
Díky takto řešenému uložení pohonné mechaniky má zavazadlový prostor, situovaný za zadní nápravou, stále zajímavý objem a neubírá na prostornosti ani samotné kabině vozu. Místo řidiče může být v takto řešené konstrukční koncepci posunuté dopředu a jízdní prožitek řidiče i ostatních cestující ve voze je velice silný.
www.peugeot.cz