09 Srpen 2005

407.jpgV duchu již zažité tradice, která dala vzniknout velkým kupé značky Peugeot jako 404, 504 a 406, slavným vozům, jež se staly symboly své doby, dnes přichází na scénu další následník v řadě, model 407 Coupé. Toto nové sportovní kupé ušlechtilého a zároveň velice expresivního vzhledu poskytuje na své palubě dostatek prostoru a pohodlí pro čtyři cestující a všechna jejich zavazadla.

Variabilní uspořádání interiéru vozu a možnost multifunkčního využití, které jsou návdavkem k jeho nesporné dynamické kapacitě, plně odpovídají dnešní představě o sportovním voze v duchu velkých silničních soutěžích Grand Tourisme.
Technologická řešení, zvolená pro pohonné jednotky a podvozkové části, jsou základem vysoce efektivního jízdního projevu a zárukou nejvyššího možného zajištění aktivní bezpečnosti, provozního komfortu a potěšení z jízdy ve všech situacích.

Styl
Velice citlivě navrhované a modelované vzájemné proporce vytváří vyváženou, elegantní a důrazně dynamickou karoserii. Magický pohled šelmy neodolatelně přitahuje pozornost, stylově zkosené čelní sklo navazuje na linii snížené střechy, která probíhá plynule až k aerodynamickému spojleru připevněnému na víko zavazadlového prostoru. Celé zadní části dodává při pohledu zezadu vizuální dynamiku ostře řezaný zadní nárazník, který vyvolává dojem, že vůz je připraven vrhnout se kdykoliv vpřed.
Působivost estetického díla je umocněna uhrančivým "pohledem", ostrými křivkami blatníků a aerodynamickou přední částí, díky níž je kabina vozu z vnějšího pohledu velice diskrétní a o to překvapivější je pak její skutečná vnitřní prostornost.
Verze Coupé navazuje na stylistický směr představený s modelovou řadou 407 a ještě více podtrhuje harmonickou vyváženost mezi důrazným temperamentem a vytříbenou jemností, která je novým stylistickým prvkům vlastní.
Automobilová vášeň vyjádřená v liniích siluety Coupé 407 je přenesena i do interiéru vozu, například způsobem jeho zpracování nebo čtyřmi samostatnými sedadly. Svět velkých automobilových legend zde připomíná mimo jiné design sdruženého přístroje a ukazatelů, dekorativní prvky z pravého hliníku nebo kožené prošívané čalounění jako příplatkový prvek výbavy. Palubní deska společná pro model 407 umožnila svou speciální koncepcí a rozvržením vytvořit části, které odlišují jednu verzi od druhé a jsou specifické svým provedením (například luxusní kožené čalounění u verze Coupé).
Rozmanitost a výjimečnost interiérů, které jsou v nabíce pro vůz Coupé 407, otevírá brány do světa velkých automobilových legend.

Architektura
Coupé 407 měří na délku 4,815 m a na šířku 1,868 m. Výška nepřesahuje 1,40 m, přední a zadní převis dosahuje 1,08 m a 1,01 m, což je + 5,5 cm a + 8,5 cm v porovnání s převisy u karosářské varianty sedan.
Větší užitná délka vnitřního prostoru (1,72 m, tedy o 5,8 cm více než u modelu 406 Coupé) byla plně využita ve prospěch prostornosti interiéru kabiny vozu. Podobně se na 1,542 m zvětšila i šířka v loktech na předních sedadlech (+12,8 cm oproti předcházející verzi) a na 1,234 m v ramenou na zadních sedadlech (+14,2 cm).
Praktickou předností Coupé 407 je sklopné a dělené zadní sedadlo a pravoúhlý tvar zavazadlového prostoru, který pro přepravu zavazadel nabízí objem 400 dm3 (měřeno metodou VDA).
Vnímání jedinečné prostornosti kabiny vozidla dále umocňují velké prosklené plochy (2,8 m?) a předsazené čelní sklo.
Podobně jako u ostatních karosářských variant 407 umožňuje architektura místa řidiče i u verze kupé navolit ideální vzdálenost mezi volantem, sedadlem a pedály a to i pro osoby většího vzrůstu. Řada možností nastavení optimální polohy řidiče při řízení je základní podmínkou pohodlné a bezpečné jízdy. Pozice řidiče je ve speciálním prostředí vozů kupé oproti klasickým verzím modelu 407 snížena o 20 mm a směrem dozadu je posunuta o 9 mm.

Struktura
Aby struktura verze Coupé, převzatá od již uvedených předchůdců v rámci modelové řady 407, mohla být použita pro novou karosářskou variantu, bylo nutné provést některé speciální úpravy. Pevnost v krutu je vyšší než u verze sedan a splňuje zadávací kriteria z oblasti bezpečnosti a jízdních vlastností. Při kroutícím momentu 100 daNm aplikovaném na nápravy nepřesahovala hodnota deformace 0,71 mrd, což je výsledek, kterého nebylo zatím dosaženo u žádného vozu značky Peugeot. Tato velká tuhost je zárukou lepšího využití náprav ve prospěch jízdních vlastností, aktivní bezpečnosti, potěšení z jízdy a dynamického komfortu.
Jako u ostatních vozů 407 je i struktura verze Coupé vybavena vedle klasické horní ochranné zóny i spodním ochranným absorbčním kanálem. Ten je tvořen podélným nosníkem, který je, podobně jako hlavní skupiny dílů pérování, vyroben z hliníku.
Platforma společná s verzí sedan byla specificky upravena a snížena o 4,4 cm a těžiště vozu bylo přeneseno o 25 mm níže. V porovnání s verzemi 407 sedan a SW byl rovněž rozšířen přední a zadní rozchod kol.

Motory
Coupé 407 klade vysoké požadavky na prvotřídní jízdní vlastnosti a komfort zprostředkované širokou nabídkou moderních a výkonných benzinových nebo dieselových motorů s filtrem pevných částic FAP.
Jako první v řadě je v nabídce benzinový čtyřválcový motor o objemu 2 230 cm3 s šestnáctiventilovýmir rozvody a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Dosahuje maximálního výkonu 120 kW (přibližně160 k) a největšího točivého momentu 220 Nm. Vačkový hřídel sacích ventilů je opatřen systémem proměnného časování (VTC), díky němuž je 92 % disponibilního největšího točivého momentu dosaženo v režimu již od 2 000 1/min až do 5 500 1/min.
Druhým benzinovým motorem, který je k dispozici u verzí 407 sedan a SW od uvedení vozů na trh, je šestiválec do V v úhlu 60° o objemu 2 946 cm3, který vyvíjí maximální výkon 155 kW (přibližně 210 k) a největší točivý moment 290 Nm. Jedná se o agregát se čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavě a dvaceti čtyřmi ventily. Vačkové hřídele sacích ventilů jsou vybaveny systémem průběžného proměnného časování rozvodu VVT, čímž je umožněno optimální plnění spalovacích prostorů a motor je současně pružný i výkonný.

Coupé 407 je první siluetou v modelové řadě 407, která je poháněna novým dieselovým šestiválcem do V v úhlu 60°, jenž byl doposud vyhrazen exkluzivně pro nový model 607. Motor o objemu 2 720 cm3 je opatřen čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavě a dvaceti čtyřmi ventily. Je vybaven systémem přímého vysokotlakého vstřikování typu Common Rail a do výfukového traktu je zabudován filtr pevných částic FAP s intervalem výměny prodlouženým na 210 000 ujetých kilometrů. Dosahuje maximálního výkonu 150 kW (přibližně 205 k) a zásluhou dvou turbokompresorů s proměnnou geometrií má největší točivý moment hodnotu 440 Nm!  Více se dozvíte na www.peugeot.cz