05 Listopad 2007
Peugeot 308 je následovníkem úspěšného modelu 307, který si díky své oblíbenosti stále drží pevnou prodejní pozici mezi vozy střední třídy napříč Evropou. Vůz přebírá technickou platformu úspěšného předchůdce, kterou vylepšuje, aby efektivně plnila vyšší ambice nového projektu jako jsou výrazný styl, modernější funkce a kvalita na vysoké úrovni. Peugeot 308 je na český trh uváděn ve čtyřech úrovních výbav: Confort, Confort Pack, Premium a Premium Pack. První dvě úrovně výbavy, stejně jako třídveřová karoserie, budou k dispozici na počátku roku 2008.
Základní výbava modelu zahrnuje airbag řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy, systém ABS, REF a EVA, výškově a osově nastavitelný volant, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické uzamčení vozu při jízdě, elektrické ovládání předních oken sekvenční.Na přání lze objednat podle zvolené verze prvky výbavy jako jsou např. regulátor a omezovač rychlosti, indikátor podhuštění pneumatik, vrstvená boční skla, prosklená střecha Cielo, hlavové airbagy a kolenní airbag, integrální celokožené čalounění včetně čalounění palubní desky, barvená navigace s pevným diskem, handsfree sada Bluetooth nebo audio systém hifi JBL. Charakteristickým prvkem výbavy na přání jsou u modelu 307 tzv. Packy. Jde o soubor tématické výbavy se zaměřením na pohodlí, bezpečnost nebo viditelnost.
Model 308 nabízí bohatý výběr motorizací, který vyhoví požadavkům široké zákaznické veřejnosti: tři benzinové motory, tři dieselové motory a pět převodovek.
Nabídka benzinových verzí 308 se skládá z nejnovějších motorů vyvinutých ve spolupráci skupin PSA Peugeot Citroën a BMW Group:
- 1.4 VTi 70 kW (95 k), 136 Nm, 5ti stupňová manuální převodovka (1)
- 1.6 VTi 88 kW 16V (120 k), 160 Nm, 5ti stupňová manuální převodovka
- 1.6 VTi 88 kW 16V (120 k), 160 Nm, 4stupňová automatická převodovka (1)
- 1.6 THP 110 kW (150 k), 240 Nm, 5ti stupňová manuální převodovka
- 1.6 THP 103 kW (140 k), 240 Nm, 4stupňová automatická převodovka (2)
Všechny dieselové motory, které mohou pohánět model 308, disponují technologií přímého vstřikování paliva HDi:
- 1.6 HDI 66 kW (90 k), 215 Nm, 5ti stupňová mechanická převodovka (1)
- 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 Nm, 5ti stupňová mechanická převodovka
- 1.6 HDI FAP 80 kW (110 k), 240 Nm, řízená 6ti stupňová mechanická převodovka (2)
- 2.0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320 Nm, 6ti stupňová mechanická převodovka
- 2.0 HDI FAP 100 kW (136 k), 320 Nm, 6ti stupňová automatická převodovka (1)
(1) k dispozici na konci roku 2007
(2) BMP6 k dispozici v průběhu roku 2008
Rozměry vozu představují hodnoty: délka 4,276 m (o 7,4 cm více než u modelu 307); šířka 1,815 m (o 5,3 cm více oproti 307) a výška 1,498 m (o 1,2 cm méně než u 307)
Objem zavazadlového prostoru má hodnotu 348 dm3 při měření normou VDA a hodnotu 442 litrů při měření litrovou metodou.
Bezpečnosti modelu je u značky Peugeot vždy věnována velká pozornost. Struktura modelu 308 je navržena tak, aby byla schopna programovaným způsobem rozložit energii nárazu. Základ koncepce vychází z modelu 307 a aby bylo dosaženo vyšší bezpečnosti, byla struktura karoserie podrobena určitým úpravám, například byla vybavena dalším, třetím absorpčním kanálem. Při modifikacích byly zohledněny i nové aspekty – kompatibilita karoserie nebo skleněná panoramatická střecha. Cílem bylo maximálně ochránit vnitřní prostor pro cestující (a jeho posádku), omezit následky pro chodce na minimum v případě srážky s vozem a zjednodušit opravitelnost, která přímo ovlivňuje ceny pojištění vozu.
Peugeot 308 získal v testech nezávislé organizace Euro NCAP 5 hvězdiček za ochranu posádky, 4 hvězdičky za ochranu dětské posádky a 3 hvězdičky v testech ochrany chodců.
Peugeot 308 byl vyvíjen s vědomím dosáhnout nejlepšího možného maxima v oblasti ochrany životního prostředí. Míra recyklovatelnosti, aerodynamické charakteristiky, benzinové i dieselové motory s nejnovějšími technologiemi, filtr pevných částic jako stálá součást výbavy HDi motorů, podvozkové části, skvělé hmotnostní parametry... vše bylo podrobeno intenzivnímu výzkumu s cílem dosáhnout optimalizace spotřeby paliva a omezení emisí CO2.
Model 308 je vystavěn na stejné platformě jako jeho předchůdce a využívá tedy stejné podvozkové části, které přispěly k všestranně uznávaným kvalitám modelu 307. Přední náprava je modifikovaného obráceného typu Pseudo Mc Pherson s odděleným zkrutným stabilizátorem, jehož technologie umožňuje přesné vedení stopy a dobrou úroveň filtrace přenosu. Zadní náprava je složena ze zkrutné příčky, dvou ramen a integrovaného stabilizátoru, má příznivé vnější rozměry a vysokou pevnost, díky které dobře tlumí vibrace a pevně vede karoserii vozu. Na optimálním spojení komfortu a vedení stopy vozu 308 se podílejí také hydraulické tlumiče s ventily nastavenými na tlak 3 bary, technologie vyvinutá a vyráběná skupinou PSA.
www.peugeot.cz