30 Květen 2005
26. května 2005, slaví model 206 pět miliónů vozů, které byly vyrobeny od jeho oficiálního uvedení na trh 10. září 1998. Historický rekord v počtu vyrobených kusů jednoho modelu Peugeot, který drží vůz 205 s celkem 5 278 000 exempláři, jež opustily montážní linky v průběhu let 1983 až 1998, bude, zdá se, brzy překonán.
Pětimilióntý vůz 206 byl vyroben v závodě v Mulhouse a jedná se o verzi coupé cabriolet 1.6 HDI FAP. Vůz byl vyroben pro německý trh, kde byl model 206 v anketě automobilového časopisu Auto Motor und Sport pošesté za sebou zvolen čtenáři nejlepším dováženým malým vozem v Německu.Mezinárodní obchodní úspěch
V letech 2001 až 2004 se každoročně prodalo více než 800 000 modelů Peugeot 206. Vůz byl uveden ve 145 zemích světa a 82 % produkce určené v roce 2004 na vývoz svědčí o velké mezinárodní úspěšnosti značky Peugeot.
Dnes se nejprodávanější vůz na evropském trhu v letech 2001 až 2003, model 206, stále nachází na prvním místě v počtu přihlášených vozů v segmentu B. Krom jiného je v rámci kategorie malých vozů také evropským favoritem v prodeji dieselových verzí.
V současnosti jezdí po silnicích západní Evropy bezmála 3,5 miliónů těchto malých vozů s " kočičím pohledem ". Toto číslo je samo o sobě dokladem obchodního úspěchu automobilu, jenž dokázal ideálně spojit výrazný styl, dynamiku a trvalou hodnotu s výjimečným pohodlím a bezpečností a stal se tak velice rychle ve své kategorii uznávanou referencí.
V žebříčku největších odbytišť vede Francie s více než 1,1 miliónem zaregistrovaných vozidel, následována Velkou Británií (540 000), Itálií (465 000), Španělskem (400 000) a Německem (331 000). Německý trh se mimochodem vyznačuje nejvyšší poptávkou po modelu 206 CC, kterého bylo do současnosti celkem ve všech zemích prodáno více než 300 000 exemplářů.
V České republice si model od roku 2000 drží pozici nejprodávanějšího importovaného vozu. Nejvíce prodávanou verzí je pětidvéřová s benzinovým motorem o objemu 1,1 l.
Peugeot 206 se vyrábí nebo montuje v šesti výrobních závodech na různých místech světa: ve Francii v Mulhouse a Poissy, ve Velké Británii v Rytonu a také v Iránu. Dvě továrny se nacházejí v Jižní Americe - v Porto Real v Brazílii a Buenos Aires v Argentině. Denní produkce modelu 206 ve všech těchto závodech celkem přesahuje 3 100 vozů.
Kopretina se šesti okvětními lístky
Model 206 je vzorovým příkladem uplatnění strategie nazývané "lístky kopretiny" - v současnosti existuje pět karosářských variant tohoto vozu: tří a pětidveřový hatchback, verze SW, CC a RC. Stávající nabídka bude brzy obohacena o tzv. tříobjemovou verzi, která je výsledkem spolupráce se společností Iran Khodro a je určena pro část mezinárodních trhů.
Každá z uvedených variant má svůj vlastní, osobitý charakter a všechny zaznamenaly na evropských trzích velice kladnou odezvu. Karosářská silueta hatchback se ve své tří i pětidveřové podobě stala od roku 2000 jednoznačným lídrem v kategorii malých vozů, varianta SW se nachází na vedoucí pozici mezi vozy typu break nižší třídy, verze 206 CC vede od roku 2001 v prodejích v kategorii coupé cabriolet a stává se nejprodávanější verzí CC ve své třídě.
Peugeot 206 je doposud jediným vozem v segmentu B, který nabízí dieselový motor vybavený filtrem pevných částic FAP.
Trojnásobný mistr světa v rallye
Vedle mimořádného obchodního úspěchu si model 206 v podobě soutěžního speciálu WRC vydobyl postavení reference i v oblasti profesionálního automobilového sportu a třikrát za sebou získal v roce 2000, 2001 a 2002 na světovém šampionátu v rallye pohár konstruktérů, podpořený navíc v roce 2000 a 2002 také titulem mistra světa pro pilota Marcuse Grönholma.