16 Říjen 2006

mittal_01.jpgNejvětší česká ocelářská společnost Mittal Steel Ostrava vyvinula nový typ silničního svodidla pro zahraniční trh a s úspěchem jej podrobila náročným bariérovým zkouškám. Mittal Steel Ostrava se tak stala jediným vlastníkem a držitelem certifikátu pro záchytný systém označovaný JS3A/N2. Tím získává další výhodu pro upevnění svého výjimečného postavení na náročných trzích a pro rozšíření na trhy nové.

Akciová společnost Mittal Steel Ostrava je hlavním dodavatelem ocelových silničních svodidel na český trh a slovenský trh. „Stejně úspěšní jsme se svým produktem i v zahraničí např. ve Španělsku, Polsku, Německu, Litvě, Estonsku a jiných Evropských státech. Naše svodidla jednoznačně vítězí ve všech technických parametrech před konkurencí“ uvedl Ivo Chmelík, ředitel závodu Minihuť pásová.

Jak na domácí půdě tak i v zahraničí musíme svodidla, která uvádíme na trh, podrobovat náročným nárazovým zkouškám. Jaké zkoušky a testy se mají provést, určuje evropská norma EN 1317-1,2. Trasové ocelové svodidlo pod označením JS3A/N2, které kompletně navrhli technici provozu Svodidla závodu Minihuť pásová, bylo odzkoušeno letos v červnu. Úroveň zadržení N2 specifikuje typy nárazových zkoušek, kterým testované svodidlo musí vyhovět. Je zde také definována rychlost, hmotnost a úhel nárazu vozidla, které musí být svodidlem vyvedeno po nárazu zpět do jízdního pruhu. Zkouška proběhla na bývalém vojenském letišti v Hradčanech u Mimoně a skládala se ze dvou nárazů (vozidlem o hmotnosti 900 kg v rychlosti 100 km/hod. a vozidlem o hmotnosti 1500 kg v rychlosti 110 km/hod.) Záchytný systém zafungoval přesně tak, jak byl navržen, vozidla byla vyvedena zpět do jízdní dráhy. Obě zkoušky dopadly na výbornou, index prudkosti nárazu byl naměřen velmi nízký a svodidlo bylo zařazeno do kategorie A – nejlepší. Pokud bychom náš záchytný systém navrhli příliš tuhý, index nárazu měřený v kabině vozidla ve třech osách by výrazně vzrostl a překročil mez, která je již pro posádku vozidla životu nebezpečná.

Kompletní záchytný systém kromě spojovacího materiálů je složen z dílů, které se vyrábějí v Mittal Steel Ostrava, stejně jako vstupní polotovar pro tyto díly. Profilování, lisování i povrchová ochrana žárovým zinkem je kompletně prováděna na závodě Minihuť pásová.

Mittal Steel Ostrava je jediným českým výrobcem ocelových silničních svodidel, vyrábí každoročně zhruba 50 000 tun svodidel. „I přes velkou konkurenci na náročných trzích, zůstávají naši odběratelé u nás a své objemy navyšují a to z důvodu vysoké kvality našich výrobků,“ dodává Ing. Jana Šrubařová, vedoucí Prodeje strojírenské výroby.
www.mittalsteelostrava.com