Společnost IBM (NYSE: IBM) oznámila první technologii samoobslužné pokladny svého druhu, která umožňuje zákazníkům nakupovat a platit nákupy prakticky kdekoli v obchodě. Toto nové samoobslužné pokladní řešení zvyšuje laťku samoobslužných možností pro zákazníky a zároveň umožňuje maloobchodníkům být flexibilní, zlepšovat zákaznické služby a upevňovat tak loajalitu zákazníků ke svým výrobkům.
Systém IBM AnyPlace Checkout je určen pro malé firmy a oddělení velkých podniků a představuje další zásadní krok v inovacích samoobslužných pokladen. Spojuje ultrakompaktní provedení úspěšného produktu IBM AnyPlace Kiosk s četnými možnostmi softwaru IBM pro samočinné odbavení a přináší tak klientům to nejlepší z obou světů.
Podle nedávného průzkumu nákupního chování mezi spotřebiteli uvedlo 10 procent nakupujících, kteří opustili obchod bez uskutečnění nákupu, jako rozhodující faktor dlouhé čekání u pokladny. A co je důležitější, spokojenost zákazníků, kteří musí čekat ve frontě déle než čtyři minuty, padá pod 80 procent.
Podle studie IHL Group 2007 o samoobslužném pokladním systému použilo samoobslužnou pokladnu již 98 procent respondentů, téměř 50 procent ji využilo více než 5x v předešlých letech a 72 procent tuto technologii na trhu ochotně akceptovalo. Tato studie zároveň udává, že v roce 2008 utratí zákazníci více než 230,7 miliard dolarů při transakcích u samoobslužných pokladen v maloobchodních prodejnách, což znamená nárůst o 28 procent oproti roku 2007.
Systém IBM AnyPlace Checkout rozšiřuje osvědčenou a úspěšnou produktovou řadu IBM Self-Checkout rozšířením schopnosti obchodníků o to, kdy a kde mohou nabízet samoobslužné transakce. Tento dosud ojedinělý produkt je druhou zásadní nabídkou v rámci smělé kampaně IBM zaměřené na spotřební služby. Zapadá do rostoucího portfolia samoobslužných prostředků IBM a obchodních partnerů pro různá odvětví včetně maloobchodu, pohostinství, cestovního ruchu a dopravy.
IBM AnyPlace Checkout přichází s novým pojetím samoobslužné pokladny, které nabízí maloobchodníkům nové funkce a flexibilitu. Umožňuje zákazníkům snadno a rychle načíst zakoupené zboží a zaplatit za ně. Nová samoobslužná jednotka nabízí řadu hardwarových a softwarových vylepšení, mezi která patří:
Malé rozměry: Jádro přístroje tvoří IBM AnyPlace Kiosk, takže nabízí jedny z nejmenších dostupných rozměrů samoobslužné pokladny, jež jsou atraktivní pro prodejny potravin a další obchody s omezenou prodejní plochou.
Přizpůsobitelný design krytu: Maloobchodníci mohou flexibilně využít nejrůznější typy vnějšího zpracování včetně přizpůsobených provedení od IBM Global Technology Services nebo nezávislých dodavatelů, které zapadnou do celkového designu obchodu.
Bezhotovostní platby: Tyto přístroje umožňují platbu pouze kreditní nebo debetní kartou, což urychluje transakce oproti příjmu a vracení bankovek a mincí. Zároveň to snižuje možnost, že by si nakupující zapomněli vzít vrácené peníze.
Spravovatelnost: Remote Management Agent (RMA), součást platformy IBM Store Integration Framework, umožňuje maloobchodníkům komplexně spravovat maloobchodní zařízení a aplikace vedle tradičních informačních technologií. V podnikovém prostředí mohou maloobchodníci systém vzdáleně konfigurovat a sledovat, distribuovat software, sledovat jednotlivá zařízení, určovat a diagnostikovat problémy.
ibm.com/cz