30 Září 2005

invest.jpgAgentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest představí 6. října na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně novou publikaci s názvem „Jak napsat podnikatelský plán aneb kudy vede cesta k úspěchu“. Jedná se o unikátní příručku, která vyčerpávajícím způsobem zpracovává problematiku podnikatelského plánu. Publikace bude k dostání zdarma.

„Zjišťujeme, že stále více podnikatelů hledá externí zdroje financování. V této souvislosti ale narážejí na nutnost mít kvalitní podnikatelský plán a často si s jeho přípravou neví rady. Rozhodli jsme se proto připravit publikaci, kde naleznou všechny odpovědi,“ vysvětluje Petra Kursová, vedoucí oddělení financování firem agentury CzechInvest, a dodává: „Podnikatelský plán je nedílnou součástí moderních finančních trhů. Je vyžadován i v případě žádosti o dotaci ze strukturálních fondů EU, a proto je v publikaci věnována tomuto tématu samostatná kapitola. Podnikatelský plán často pomáhá i samotným podnikatelům, aby si uvědomili své výhody nad konkurencí, případně odhalili své nedostatky, které by jim mohly bránit v rozvoji.“

Autorem publikace je Michael Prokop, expert na ekonomii a marketing, specializující se na problematiku malých a středních podniků. S CzechInvestem už spolupracoval na publikaci „Finanční průvodce pro malé a střední podniky“, která v loňském roce komplexně zmapovala nabídku finančních produktů pro firmy v ČR a setkala se s velkým ohlasem. Publikace „Jak napsat podnikatelský plán“ je sestavena s důrazem na to, aby byla především praktickou pomůckou, která systémem příkladů, návodů a názorných vysvětlení krok za krokem vede čtenáře k vlastnímu plánu. Podnikatelé zde naleznou i mnoho dalších užitečných rad, například jak svůj plán prezentovat, nejčastější chyby nebo na jaké otázky se v souvislosti se svým plánem připravit.

Publikace „Jak napsat podnikatelský plán aneb kudy vede cesta k úspěchu“ bude k dispozici zdarma ve všech regionálních pobočkách CzechInvestu. K dispozici je i druhé vydání publikace „Finanční průvodce pro malé a střední podniky“. Podnikatelé tak dostávají ucelený soubor informací o všech možnostech a postupech, které lze vyžít při hledání finančních zdrojů.