11. května byl oficiálně spuštěn první český pracovní portál specializující se na pozice v obchodě, marketingu a reklamě - MarketingJOB.cz. Obsahuje inovativní, na českých personálních webech doposud nepoužívané funkcionality a obsahové prvky, které firmám sníží náklady na výběrová řízení a především jim umožní najít v co nejkratším čase ty nejvhodnější uchazeče o práci. Systém vyvinula na zakázku česká firma, která už v minulosti vytvořila několik portálů pro náročný americký trh i unikátní systém pro tvorbu a zpracování marketingových, sociologických, vědeckých a jiných výzkumů on-line formou.
Portál vznikl v reakci na častou nespokojenost zaměstnavatelů s nízkou kvalitou kandidátů hlásících se na obchodní a marketingové pozice prostřednictvím příliš všeobecně zaměřených pracovních portálů, které neumožňují rozpoznat kvality uchazeče ještě před osobním pohovorem.
Portál MarketingJOB.cz tyto nedostatky odstraňuje. Obsahuje funkcionality a obsahové prvky, které firmě sníží náklady na výběrové řízení a pomůže jim najít nejvhodnější kandidáty. Jde např. o komunikační funkce účtu registrovaného uživatele nebo profesní profil, rozkrývající i velmi specifické pohledy na předpoklady kandidáta pro práci v obchodě nebo marketingu. Samozřejmostí je prohlížení životopisů registrovaných uchazečů, možnost inzerce pracovních nabídek s automatickým rozesíláním na e-maily zájemců o aktuální nabídky nebo pokročilé vyhledávání v záznamech. V současné době se připravují také on-line testy a další velmi sofistikované funkcionality zefektivňující zaměstnavatelům proces výběrového řízení.
Portál je určen zejména pro tři cílové skupiny:
1. Pro firmy hledající především zkušené a kompetentní kandidáty na zaměstnání v obchodních, marketingových a reklamních pozicích, včetně manažerů příslušných oddělení.
2. Pro uchazeče o zaměstnání, kteří inzerujícím firmám mají co nabídnout a potřebují se odlišit a zviditelnit své specifické zkušenosti a schopnosti. Těm portál poskytne nadstandardní možnost prezentace.
3. Lidem, kteří nové zaměstnání aktuálně nehledají, ale snaží se rozvíjet své znalosti související s vykonávanou profesí v obchodě, marketingu nebo reklamě. Těm slouží odborné články či inzerce kurzů a seminářů zaměřených na zvyšování dovedností profesionálů budujících svou kariéru v pozicích, jako jsou obchodní zástupce, obchodní ředitel, marketingový manažer či reklamní specialista.
Veškeré zaměření obsahu a funkcionalit vedou k tomu, aby portál využívali především kvalitní uchazeči o zaměstnání usilující o sebevzdělávání a další profesní růst. Portál tak pomáhá na jednom místě shromáždit a nabídnout zaměstnavatelům ty nejiniciativnější obchodníky, manažery či specialisty.
„Cílem portálu je vytvořit na českém internetu místo, kde firmy hledající do svých řad profesionály na pozice v obchodě, marketingu a reklamě naleznou vyšší kvalitu kandidátů a kde dosáhnou větší celkové efektivity výběrového řízení,“ uvedl majitel portálu Kamil Krč. „Uchazeči o zaměstnání, kteří mají opravdu co nabídnout, dostanou na portále prostor své silné stránky prezentovat a najít zaměstnavatele, kteří je ocení. Naopak lidé, kteří hledají jen snadný příjem, ale nejsou pro firmu přínosem, jsou odhaleni snadněji, než na jiných personálních webech.“
O unikátnosti a profesionalitě portálu MarketingJOB.cz svědčí i kompetence a mezinárodní zkušenosti firmy, která ho v krátké době po svém úspěchu ve výběrovém řízení vyvinula. Jde o českou společnost Global Business IT, která vytvořila mimo několika portálů pro náročný americký trh také unikátní systém Likeex určený pro tvorbu a zpracování marketingových, sociologických, vědeckých a jiných výzkumů elektronickou formou – prostřednictvím on-line systému.