Moderní vysokotlaké vstřikovací systémy vyžadují mimořádně efektivní filtraci paliva. Společnost MANN+HUMMEL nyní nabízí multifunkční modul dieselového palivového filtru. Poprvé je použit v novém dvoulitrovém dieselovém motoru typu Common Rail francouzského koncernu PSA.
Nový koncept modulu dieselového palivového filtru představuje nová měřítka v oblasti vývoje a výroby. Odlité těleso filtračního modulu bylo zkonstruováno, simulováno a testováno obzvlášť pečlivě. Poprvé je mechanicky neopracované, z čehož plynou hned dvě výhody: odpadá obrábění řezáním a také jinak potřebný proces mytí.
Další zvláštností modulu filtru je jeho nárazuvzdornost. To umožňuje konstrukce odlitého tělesa, která eliminuje působící síly. Rozsáhlé nárazové zkoušky u TÜV Süd ukázaly, že těleso filtru, dokonce i při nárazové energii o 800 joulech a zpomalení o dvacetinásobku gravitačního zrychlení, zůstane stále těsné. Pro zvláštní případy jsou připraveny originální dodatečné fixační body MANN+HUMMEL pro nárazuvzdorný štít.
Předehřátí paliva pomocí 180 wattového výkonu chrání před teplotami nižšími než pět stupňů a nežádoucími změnami v konzistenci nafty. Ohřev tak optimalizuje chování při studeném startu a zároveň nepřetěžuje elektrickou síť vozidla.
Pro země, kde se v motorové naftě vyskytuje vyšší podíl vody, je možné na požádání zákazníka vybavit modul vodním čidlem. Komponenty filtru jsou vhodné pro nejrůznější kvalitu paliva, tedy mimo jiné pro evropskou motorovou naftu s až třicetiprocentním podílem bionafty, a pro jihoamerická paliva. To umožňuje flexibilní použití systému po celém světě.
Pro efektivní odlučování částic a vody využívá MANN+HUMMEL vícevrstvé filtrační médium MULTIGRADE F_HE. Na víčku filtračního článku se navíc nachází vysoce výkonný „Bubble-breaker“, který během sání kontinuálně odvádí nashromážděné bubliny.
Dále se zlepšilo uživatelské pohodlí s ohledem na údržbu. Těleso lze otevřít shora a tak jednoduše vyměnit bezkovový, ekologicky nezávadný filtrační článek. Šroub pro odvod vody s odvodňovací hadicí ještě dále údržbu zjednodušuje. Pomocí odvzdušňovacího šroubu je možné filtr po výměně filtračního článku opět zcela naplnit.
Nový systém filtrování paliva bude zabudován v novém dvoulitrovém dieselovém motoru francouzského koncernu PSA. Motor bude používán v rámci joint ventures v oblasti dieselových motorů mezi společnostmi PSA a Ford, jakož i u modelů značek koncernu PSA – Peugeot a Citroën – a také u modelů Ford C-MAX, Focus a Kuga.