24 Květen 2007
dvojnásobná životnost
Zcela nové vozy pražského metra přinášejí i další úspory: jako je například nižší spotřeba elektrické energie. Nižší hmotnost vlaků na lince (ve srovnání s rekonstruovanými starými ruskými soupravami 133 t versus 157 t) znamená nižší zatížení na nápravu a tím i nižší opotřebení tratě. To je důležité například pro snížení zátěže Nuselského mostu nebo při jízdě z Nádraží Holešovice do Ládví. Lehčí metro si totiž snáze poradí s náročným stoupáním. Nižší spotřeba elektrické energie představuje i díky efektivnější rekuperaci (vracení energie do sítě např. při brzdění) oproti rekonstruovaným soupravám úsporu minimálně 10% a oproti starým ruským vozům dokonce úsporu 40% elektrické energie.
Všech 48 vozů se pro Pražany vyrábělo v pražském výrobním závodě společnosti Siemens na Zličíně. Vozy byly dodávány v letech 2001 – 2006.
Společnost Siemens, divize Transportní systémy (TS), patří k největším světovým firmám v oblasti kolejové dopravy. Jako dodavatel komplexních systémů a systémový integrátor sdružuje dnes ve svých obchodních oblastech automatizace a elektrifikace veškeré kompetence, od systémů řízení provozu, přes napájení elektrickou energií, až po vozidla pro městskou i železniční dopravu. Portfolio doplňují rozsáhlé zkušenosti s řízením projektů a moderní koncepce servisních služeb. V obchodním roce 2006 (skončil 30. září 2006) dosáhla divize TS celosvětově obrat 4,5 mld. EUR a měla 18 800 zaměstnanců.
V České republice je Siemens, divize Transportní systémy, zejména dodavatelem nejmodernějších vozů pro pražské metro a osobních, jídelních a lůžkových vozů pro železniční dopravu. Je rovněž významným dodavatelem signalizačních a zabezpečovacích systémů a dalších technologií a komponentů pro zajištění komfortní, spolehlivé a bezpečné kolejové dopravy.
Více informací najdete na internetových adresách www.siemens.com/transportation a www.siemens.cz/ts.
S nákupem nových vozů metra typu M1 od společnosti Siemens odpadly pražskému dopravnímu podniku starosti s jejich údržbou a případným servisem. Tyto služby již dva roky zajišťuje dodavatel vozů. Nové soupravy, které odpovídají nejmodernějšímu evropskému standardu, mají oproti rekonstruovaným soupravám dvojnásobnou životnost – třicet let oproti patnácti. Spotřebují o 10 % méně elektrické energie a jsou o 24 tun lehčí.
Projekt údržby a servisu nových vozů M1 od společnosti Siemens na lince C pražského metra byl odstartován v dubnu 2005. Spočívá v tom, že Siemens vlaky udržuje a garantuje přitom 99% připravenost vlaků pro provoz. Během posledních šestnácti měsíců se tato hodnota neustále drží na hranici 100%. V praxi to tedy znamená, že všechny vlaky, o které se Siemens stará, jsou neustále schopny bezproblémového provozu (samozřejmě s výjimkou plánovaných údržbových prací). Siemens navíc vede sklad náhradních dílů. Zajímavostí projektu je, že pro veškeré servisní a údržbové zásahy využívá Siemens personálu zákazníka. Dopravnímu podniku tak nejen z účetnictví odpadá položka skladových zásob, ale zároveň dostává proplaceny pracovní výkony svých zaměstnanců.Zcela nové vozy pražského metra přinášejí i další úspory: jako je například nižší spotřeba elektrické energie. Nižší hmotnost vlaků na lince (ve srovnání s rekonstruovanými starými ruskými soupravami 133 t versus 157 t) znamená nižší zatížení na nápravu a tím i nižší opotřebení tratě. To je důležité například pro snížení zátěže Nuselského mostu nebo při jízdě z Nádraží Holešovice do Ládví. Lehčí metro si totiž snáze poradí s náročným stoupáním. Nižší spotřeba elektrické energie představuje i díky efektivnější rekuperaci (vracení energie do sítě např. při brzdění) oproti rekonstruovaným soupravám úsporu minimálně 10% a oproti starým ruským vozům dokonce úsporu 40% elektrické energie.
Všech 48 vozů se pro Pražany vyrábělo v pražském výrobním závodě společnosti Siemens na Zličíně. Vozy byly dodávány v letech 2001 – 2006.
Společnost Siemens, divize Transportní systémy (TS), patří k největším světovým firmám v oblasti kolejové dopravy. Jako dodavatel komplexních systémů a systémový integrátor sdružuje dnes ve svých obchodních oblastech automatizace a elektrifikace veškeré kompetence, od systémů řízení provozu, přes napájení elektrickou energií, až po vozidla pro městskou i železniční dopravu. Portfolio doplňují rozsáhlé zkušenosti s řízením projektů a moderní koncepce servisních služeb. V obchodním roce 2006 (skončil 30. září 2006) dosáhla divize TS celosvětově obrat 4,5 mld. EUR a měla 18 800 zaměstnanců.
V České republice je Siemens, divize Transportní systémy, zejména dodavatelem nejmodernějších vozů pro pražské metro a osobních, jídelních a lůžkových vozů pro železniční dopravu. Je rovněž významným dodavatelem signalizačních a zabezpečovacích systémů a dalších technologií a komponentů pro zajištění komfortní, spolehlivé a bezpečné kolejové dopravy.
Více informací najdete na internetových adresách www.siemens.com/transportation a www.siemens.cz/ts.