30 Červen 2006

palubka.gifEPICA, nástupce současného největšího modelu Chevroletu, Evandy - bude na Evropské trhy uvedena v polovině letošního roku. Názory zahraničních novinářů prozatím potvrzují, že Epica má oprávněné ambice úspěšně konkurovat zavedené konkurenci ve vyšší střední třídě. Na Asijských trzích se budou zákazníci setkávat i s označením Daewoo Tosca.

Nová Epica bude oproti Evandě větší ve všech směrech (v x š x h: 1 450 x 1 810 x 4 805 mm), v nabídce motorů se objeví čtyřválec o objemu 2,0 litru, šestiválec 2,5 a v druhém pololetí také zcela nové naftové motory (Common Rail II. generace, jako u modelu Captiva).
Kromě manuální převodovky se v nabídce objeví i zcela nová, pětistupňová automatická převodovka s možností sekvenčního řazení AISIN Tiptronic (ovšem ani s automatem a výkonnějším motorem nepřekročí kombinovaná spotřeba hodnotu 10 litrů na 100 km). O bezpečnost posádky se samozřejmě stará osm až deset airbagů a stabilizační systém ESP. Reflektory vozu se aktivují automaticky v závislosti na vnějších světelných podmínkách.
V nabídce komfortní výbavy nechybí navigační systém s dotykovým displejem, o funkce pro zábavu se stará kombinovaný CD / MP3 / DVD měnič na 6 disků, 10 reproduktorů s podporou prostorového zvuku 5.1 a dotykový sedmipalcový displej. Všechny sedačky mohou být vyhřívané, kožené čalounění interiéru se dodává ve třech různých barevných variantách.
Epica je společně s Aveem a Captivou důkazem toho, že pro General Motors se stává vývojové, designové a výrobní centrum v Jižní Koreji jedním z hlavních dodavatelů nových modelů pro trhy v Evropě, Severní a Jižní Americe. Pohled na víceprvkové závěsy kufru a zabudované parkovací senzory nové Epicy budiž jasným důkazem toho, že GM DAT je na nejlepší cestě zbavit se nálepky "levných, zastaralých aut z východu" a stát se primárním zdrojem nových modelů Chevrolet: a bude to i díky Aveu, Captivě a Epice, že Chevrolet zůstane i v budoucnosti celosvětově nejprodávanější značkou.
www.daewoo-ostrava.cz